خداحافظی با تویوتا یاریس هاچ بک در سال 2019

خودرواخبار

- 97/11/06
خداحافظی با تویوتا یاریس هاچ بک در سال 2019در سالهای اخیر علاقه زیاد خریداران خودرو به خودروهای شاسی بلند وکراس اوورها بازار دیگر خودرو ها بخصوص خودرو های کوچک وهاچ بک از رونق افتاده است در این میان خودرو های ساب کامپکت تویوتا مثل یاریس از این امر مستثنی نیستند وروز به روز رو به افول هستند یاریس هاچ‌بک یکی از این خودروهاست که مدل سال 2019 آن تولید نمی‌شود.
خداحافظی با تویوتا یاریس هاچ بک در سال 2019
تویوتا بدون ارائه‌ی دلیل خاتمه‌ی تولید این هاچبک کوچک خبر منتشر شده را تأیید کرده است. البته همان‌گونه که گفته شد فقدان تقاضا برای خودروهای ساب کامپکت محتمل‌ترین دلیل تویوتا برای حذف یاریس لیفت بک می‌باشد.به نظر می‌رسد این یک انتخاب ساده برای تویوتا نبوده است زیرا قبلاً اقدام به انتشار دستور سفارش یاریس لیفت بک 2019 کرده بود. البته این رفتار کمی غیرمعمول است زیرا خودروسازان معمولاً برای خودروهایی که تولید نخواهند کرد دستور سفارش صادر نمی‌کنند.

درست است که یاریس هاچ بک دیگر وجود نخواهد داشت ولی علاقه مندان به این خودرو همچنان میتوانند نسخه سدان این خودرو را خریداری کنند البته این خودرو در واقع یک تویوتای واقعی نیست و نسخه‌ی ریبج شده‌ی مزدا 2 سدان محسوب می‌شود. یاریس قبلاً با نام یاریس iA شناخته می‌شد اما هم‌اکنون نامی جدید داشته و مدل 2019 آن قیمت 15450 دلار دارد که 500 دلار ارزان‌تر از مدل سال قبل می‌باشد.

تویوتا این خودرو را حفظ خواهد کرد زیرا سواری آن بهتر از نمونه هاچبک بوده و کمی ارزان‌تر است و تجهیزات استاندارد بیشتری دارد موضوع جالب اینکه تویوتا پس از تأیید حذف یاریس هاچ‌بک گفته این خودروساز محصولی جدید برای مدل سال 2020 دارد
یکی از مدیران و سخنگو این برند خودرو ساز میگوید:ما در حال کار روی محصولی جدید برای مدل سال 2020 هستیم و به دنبال برگزاری نمایشگاه نیویورک برای انتشار جزئیات بیشتر می‌باشیم
advertising