رونمایی از مدل مفهومی تویوتا پریوس امبینت

خودرواخبار

- 98/10/22
رونمایی از مدل مفهومی تویوتا پریوس امبینتنمایشگاه خودروی توکیو، فرصت خوبی برای شرکت‌های ژاپنی است تا دستاوردهای خود را با تمرکز بر نیازهای بازار ژاپن نشان دهند. این قبیل رویدادها معمولا با رونمایی از خودروهای مدل های مفهومی همراه است تا ضمن جلب توجه بازدیدکنندگان و رسانه‌ها، دورنمایی از محصولات آینده را اطلاع‌رسانی کند. در نمایشگاه امسال، تویوتا از یک مدل مفهومی براساس پریوس با نام امبینت RD رونمایی کرد که به جهت طراحی عجیب و خلاقانه مورد توجه قرار گرفت.
رونمایی از مدل مفهومی تویوتا پریوس امبینت
بخش جدیدی در تویوتا با نام مدلیستا (Modellista) شکل گرفته است که وظیفه‌ی آن، ایده‌پردازی و طراحی برای نمای بیرونی خودروها است. مدل مفهومی پریوس امبینت، محصول مشترک مدلیستا و دپارتمان خودروهای اسپرت تویوتا TRD محسوب می‌شود. ساختار بدنه‌ی این مدل، حالتی یک‌پارچه با کم‌ترین خط بین قطعات فلزی ارائه می‌کند. کاپوت جلو و سپر، واحد به‌نظر می‌رسند و چیزی شبیه نمایشگر با رنگ‌های متنوع در طرفین نمای رو‌به‌رو وجود دارد.

در پشت هم ساختاری عجیب و سه‌گوش دیده می‌شود که شبیه به بالچه‌های انتهای هواپیما است. در چرخ‌ها با استفاده از روشنایی LED، نوعی ستاره دیده می‌شود که باتوجه به سرعت خودرو، نمایی متفاوت فراهم خواهد کرد. چراغ‌های جلو و عقب باریک هستند و با استفاده از خطی سیاه‌رنگ در امتداد شیشه‌های جلو مرتبط می‌شوند. این ترفند می‌تواند در نسل بعدی پروس به کار گرفته شود.

محصول مفهومی تویوتا به جهت استفاده از روشنایی LED و نورپردازی نقاط مختلف، امبینت (Ambient) نام‌گذاری شده است که اصطلاحا به نور ملایم محیط اشاره دارد. شاید ظاهر این خودرو در تضاد با سلیقه‌ی بازار جهانی باشد و در آینده‌ی نزدیک به فراموشی سپرده شود؛ اما از نظر مهندسی آیرودینامیک در سطح بسیار بالایی است و تأثیر مهمی بر طراحی نسل بعدی پریوس خواهد گذاشت.
advertising