اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید معرفی شد

خودرواخبار

- 98/02/24
اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید معرفی شداوپل به‌تازگی نسخه‌ی پلاگین هیبرید از شاسی‌بلند گرندلند X را معرفی کرده است. این خودرو از پیشرانه‌ی ۳۰۰ اسب‌بخاری ساخت گروه پژوسیتروئن بهره می‌برد.
شرکت اوپل با همکاری گروه پژوسیتروئن (PSA) موفق شده اولین خودرو پلاگین هیبریدی خود را بسازد. پیشرانه‌ی هیبریدی جدید اوپل را گروه PSA تولید و اکنون روی پرچم‌دار خودروهای شاسی‌بلند این شرکت نصب کرده است. شرکت اوپل قصد دارد به‌منظور کاهش آلایندگی تمامی محصولاتش را تا سال ۲۰۲۴ الکتریکی کند.
اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید معرفی شد
شاسی‌بلند اندازه‌متوسط اوپل از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد که با دو موتور الکتریکی هرکدام با قدرت ۱۰۹ اسب‌بخار هماهنگ شده است. موتور الکتریکی جلو با جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار هماهنگ شده است؛ در‌حالی‌که موتور الکتریکی عقب روی اکسل قرار گرفته تا قدرت به هر چهار چرخ منتقل شود.

با قدرت مجموع ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر، اوپل گرندلند X پلاگین هیبرید اکنون از مدل اینسیگنیا GS ۲۵۶ اسب‌بخاری قدرتمند‌تر است. با بهره‌گیری از باتری‌های ۱۳.۲ کیلووات‌ساعت لیتیوم‌یون، اوپل گرندلند X بدون مصرف سوخت فسیلی مسافت ۵۰ کیلومتر را براساس استاندارد WLTP طی می‌کند.

هنگام تخلیه‌ی شارژ کامل، باتری‌ها با استفاده از کابل خانگی ۷.۴ کیلووات‌ساعتی در مدت ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژ می‌شوند. با بهره‌گیری از پیشرانه‌ی هیبریدی جدید، اوپل گرندلند X تنها ۴۹ گرم‌برکیلومتر دی‌اکسید‌کربن تولید می‌کند و مصرف سوخت آن به ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است.

سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ این خودرو هم بهبود‌ یافته و اکنون به ۶.۵ ثانیه رسیده است. سرعت نهایی گرندلند X هم به ۲۱۹ کیلومتربرساعت در حالت استفاده از پیشرانه‌ی بنزینی و ۱۳۴ کیلومتربرساعت در حالت استفاده از موتورهای الکتریکی می‌رسد. اوپل فروش مدل گرندلند X هیبریدی را از هفته‌های آتی آغاز می‌کند و اولین نمونه‌ها تا آغاز سال ۲۰۲۰ تحویل داده می‌شوند. خودروهای دیگر زیرمجموعه‌ی گروه PSA هم در آینده از این پیشرانه بهره خواهند برد.
advertising