قیمت و مشخصات فنی مرسدس بنز EQC اعلام شد

خودرواخبار

- 98/02/18
قیمت و مشخصات فنی مرسدس بنز EQC اعلام شدشرکت مرسدس بنز فرایند ساخت شاسی‌بلند الکتریکی EQC را آغاز کرده و برای این خودرو، قیمت پایه ۷۱,۲۸۱ یورو را درنظر گرفته است.
اولین شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس بنز با نام EQC اکنون آماده تولید شده و روند ساخت آن در آلمان آغاز شده است. اولین مدلی که ساخته خواهد شد، EQC 400 4Matic نام دارد که ظرفیت پیمایش آن در استاندارد NEDC به ۴۴۵ تا ۴۷۱ کیلومتر می‌رسد.
قیمت و مشخصات فنی مرسدس بنز EQC اعلام شد
این مدل از بسته‌ی باتری‌های ۸۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و موتورهای الکتریکی آن قادربه تولید ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور هستند. سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ این شاسی‌بلند در مدت ۵.۱ ثانیه انجام می‌گیرد و بیشینه سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. قیمت پایه درنظرگرفته‌شده برای این نمونه بااحتساب مالیات، ۷۱,۲۸۱ یورو (۷۹,۸۰۱ دلار) خواهد بود که نسبت‌به آئودی E-Tron، تا ۸,۶۱۹ یورو کمتر است.

قیمت تمام‌شده‌ی مدل پایه کمتر از ۶۰ هزار یورو است؛ بنابراین مرسدس بنز EQC شامل تخفیف درنظرگرفته‌شده توسط دولت آلمان نیز می‌شود. روند ساخت این خودرو در خط تولیدی انجام می‌گیرد که خانواده C-Class، GLC و GLC کوپه نیز تولید می‌شوند. به‌همین‌منظور، فرایند ساخت مرسدس بنز EQC هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

در این خط تولید از فناوری‌های دیجیتالی شامل دستگاه‌های تلفن‌همراه پیچیده، سیستم حمل‌ونقل بدون رانندگی و کارخانه بدون کاغذ استفاده شده است. بااینکه خط تولید مدل EQC از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برد؛ اما وظایف اپراتورهای انسانی بدون تغییر باقی مانده است. مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره مرسدس بنز و تیم زنجیره تأمین، می‌گوید:
انعطاف‌پذیری و بهره‌وری ستون‌های اصلی ما در استراتژی شبکه جهانی تولید خودروهای مرسدس بنز هستند. تولید مدل EQC اثبات این ادعا است. کارکنان خط تولید بِرمن تجربه بالایی در ساخت مدل‌های مختلف با قوای محرکه‌ی متفاوت دارند. ما از این دانش در ساخت خودروهای الکتریکی هم بهره می‌بریم.

گروه مشترک مرسدس بنز پکن در چین (BBAC) هم که عضوی از شبکه جهانی تولید خودروهای مرسدس بنز به‌شمار می‌رود، مقدمات لازم برای ساخت مدل EQC در پکن را فراهم کرده است. تولید مرسدس بنز EQC در خط تولید‌های دیگری ازجمله راشتات و زیندل‌فین آلمان، تاسکالوسا آمریکا و هامباخ فرانسه هم انجام می‌گیرد. باتری‌های مرسدس بنز EQC توسط شرکت زیرمجموعه‌ی دایملر با نام Accumotive در خط تولید کامنز آلمان تأمین می‌شوند.

در مدل EQC، سیستم برمبنای هوش مصنوعی MBUX مرسدس نصب خواهد شد که داشبورد خودرو را به دو صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی تقسیم‌بندی می‌کند. تاچ‌پد این نمایشگر‌ها در کنسول وسط قرار می‌گیرد. بسته‌ی Driving Assistance با قیمت ۲,۲۹۶ یورو به‌صورت سفارشی دراختیار خواهد بود که شامل تجهیزاتی همچون راهنمای ترمز‌گیری فعال، راهنمای فاصله‌ی فعال Distronic و راهنمای فرمان‌پذیری فعال می‌شود.

بسته‌ی تغییرات بدنه AMG با قیمت ۱,۶۰۶ یورو و بسته‌ی تغییرات کابین AMG با قیمت ۱,۰۸۲ یورو قابل‌سفارش است. در بسته‌ی داخلی AMG ویژگی‌هایی همچون فرمان اسپرت با روکش چرم ناپا به‌همراه صندلی‌های اسپرت و روکش مخصوص، موجود خواهد بود. علاوه‌براین، مرسدس بنز چند بسته‌ی خدمات پس از فروش هم درنظر گرفته است که شامل خدمات نگه‌داری و تعمیرات، خدمات برداشتن و تحویل خودرو، خدمات توسعه ضمانت خودرو و بسته‌ی قطعات یدکی می‌شود.

سرویس نگه‌داری و تعمیرات، تمامی سرویس‌های لازم به‌مدت ۶ سال تا ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد را دربر می‌گیرد. این بسته به‌همراه بسته‌ی گرفتن و تحویل خودرو در موعد مقرر سرویس قابل‌سفارش خواهد بود. سرویس گسترش ضمانت خودرو، سرویس‌های ناگهانی خارج‌ازانتظار مرسدس بنز را شامل می‌شود که تا ۶ سال اعتبار دارد. بسته‌ی قطعات خودرو هم تا ۶ سال، تمامی قطعات حیاتی خودرو را فراهم می‌کند. بسته‌ی حمل‌ونقل در تعطیلات هم قابل‌سفارش است که خریداران قادر هستند به‌موجب آن، یکی از خودروهای بنزینی مرسدس بنز را با ۱۰ درصد تخفیف اجاره کنند. شرکت مرسدس بنز نمونه‌ای خاص از EQC با نام EQC Edition 1886 را هم تولید خواهد کرد که ۸۴,۹۳۰ یورو قیمت خواهد داشت.
advertising