کیا به تولید پیکاپ فکر می کند

خودرواخبار

- 98/02/08
کیا به تولید پیکاپ فکر می کندیکی از بدترین رازداری‌ها در صنعت خودرو این است که هیوندای در حال کار روی نسخه‌ی تولیدی کانسپت پیکاپ سانتاکروز می‌باشد. البته این خودرو حداقل قبل از سال 2020 معرفی نخواهد شد اما حالا می‌دانیم که فرایند تولید چنین خودرویی در حال ادامه است. اگر منطقی فکر کنیم خواهیم فهمید که اگر هیوندای در حال ساخت یک پیکاپ باشد پس تولید چنین خودرویی توسط کیا هم توجیه‌پذیر خواهد بود. این‌طور نیست؟
کیا به تولید پیکاپ فکر می کند
یکی از مدیران ارشد کیا در آمریکا با موتورترند مصاحبه کرده و گفته که هنوز تصمیمی رسمی درباره‌ی تولید پیکاپ توسط کیا گرفته نشده است. این مدیر ارشد تولید چنین خودرویی را تأیید نکرده و البته آن را رد هم نکرده است.
این مدیر رده‌بالا خاطرنشان ساخته است:
بله من به آن فکر می‌کنم. منظورم این است که تا زمان رسمی شدن راه زیادی باقی مانده است. از نظر ما فرصت‌های کافی وجود دارد. ما به کلاس‌های اصلی کنونی نگاه می‌کنیم و به دنبال تبدیل شدن به برند شاسی‌بلند ساز قدرتمندی هستیم. ما می‌خواهیم قدرت خود در کلاس سدان ها را نیز بیشتر کنیم و هنوز هم می‌توانیم در بخش‌هایی که فرصت‌های بهتری وجود دارد بدرخشیم.

بنابراین اساساً کیا می‌خواهد مهم‌ترین کلاس‌های خودرویی بازار یعنی شاسی بلندها و سدان ها را پوشش دهد و پس از آن اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود احتمال تولید برخی مدل‌ها با بازار محدودتر هم وجود خواهد داشت.
این مدیر در ادامه می‌گوید:
اگر بتوانیم همه‌چیز را به خوبی پیش ببریم به این سؤال می‌رسیم که آیا یک پیکاپ می‌تواند جزو محصولات آتی کیا باشد؟ این اتفاق می‌تواند رخ دهد اما فعلاً در دستور کار نیست. ما در حال تمرکز روی قلمروی اصلی یعنی شاسی بلندها و سواری‌ها هستیم.

خبر خوب اینکه کیا هنوز هم معتقد است سدان ها نقش مهمی در آینده‌ی نزدیک خواهند داشت و از سرمایه‌گذاری روی این کلاس استقبال می‌کند.
advertising