فورد تولید وانت F-150 الکتریکی را تایید کرد

خودرواخبار

- 97/10/29
فورد تولید وانت F-150 الکتریکی را تایید کردفورد طی سال‌های اخیر درباره‌ی عرضه‌ی مدل پلاگین هیبرید یا حتی کاملاً برقی وانت F-150 به بازار، تردید داشت. اکنون این شرکت به وضوح اعلام کرده است که فقط روی محصولات پیکاپ و شاسی‌بلند تمرکز خواهد کرد. علاوه‌بر این چند استارتاپ برنامه‌های خود را برای عرضه‌ی وانت پیکاپ الکتریکی اعلام کرده‌اند. تسلا نیز طی سال‌های آینده برنامه‌ای جامع برای عرضه‌ی وانت برقی دارد.
فورد تولید وانت F-150 الکتریکی را تایید کرد
رئیس فورد از کنفرانس خودروی دویچه بانک برای اعلام این مطلب استفاده کرده است: “ما در حال الکتریکی کردن خانواده‌ی سری F و استفاده از قوای محرکه‌ی الکتریکی و هیبریدی هستیم.” جیم فارلی اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما گفته این حرکت برای تثبیت آینده‌ی پیکاپ های محبوب کمپانی صورت می‌گیرد.
جان مک‌الروی درباره‌ی اظهارنظر فرلی چنین توضیح می‌دهد:وقتی او (فرلی) می‌گوید مدلی مجهز به باتری الکتریکی، آنچه که من به ذهنم می‌آید یک خودروی الکتریکی مجهز به باتری یا مدل تمام برقی است. آن‌ها پیش از این گفته‌اند که در آینده نسخه پلاگین هیبریدی از وانت فورد F-150 خواهند داشت. اما نسخه‌ی جدید با صحبت‌هایی که در گذشته درباره‌ی مدل هیبریدی کرده‌اند، تفاوت دارد.

چیز زیادی درباره‌ی F-150 الکتریکی نمی‌دانیم اما نسل بعدی این خودرو در سال 2020 معرفی خواهد شد. این خودروساز قبلاً گفته نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی F-150 با قوای محرکه‌ی هیبریدی عرضه خواهد شد و خاطرنشان ساخته 90 درصد تجهیزات ساخت استفاده شده در نسل فعلی را می‌تواند برای نسل بعدی هم بکار برد. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌ی الکتریکی بر پایه‌ی نسل آینده‌ی F-150 ساخته خواهد شد یا خیر اما احتمال این کار بالاست.

تصمیم تولید چنین خودرویی جالب‌توجه بوده زیرا معاون رئیس بخش استراتژی جنرال موتورز اخیراً گفته بود: “این شرکت پیکاپی الکتریکی یا خودران تولید نخواهد کرد.” شانس تولید رم الکتریکی هم پایین است اما این خودروساز قبلاً سیستم هیبریدی ملایم eTorque را روی رم 1500 مدل 2019 ارائه کرده است هنوز زمان عرضه‌ی F-150 الکتریکی مشخص نیست اما این پیکاپ تنها نمونه‌ی الکتریکی بازار نخواهد بود زیرا ریویان R1T و بولینگر B2 الکتریکی در سال 2020 تولید خواهند شد. تسلا هم در کار روی پیکاپ الکتریکی خود است اما زمان تولید آن مشخص نیست.
advertising