هجوم تویوتا به بازار با 12 خودروی جدید و باز طراحی شده

خودرواخبار

- 98/02/07
هجوم تویوتا به بازار با 12 خودروی جدید و باز طراحی شدهتویوتا از فرصت برگزاری نمایشگاه نیویورک 2019 برای معرفی نسل جدید هایلندر 2020 و یاریس هاچبک استفاده کرده اما به نظر می‌رسد محصولات جدید دیگری نیز در راه هستند.
معاون رئیس تویوتا موتور امریکا اعلام کرده این خودروساز در سه سال آینده 12 خودروی جدید یا بازطراحی شده را معرفی خواهد کرد. جک هالیس اشاره زیادی به جزئیات نداشته اما گفته که این لیست شامل چندین خودروست که قبلاً نیز برخی از آن‌ها در بازار حضور داشته‌اند. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به همان هایلندر و یاریس و کرولا، کرولا هیبرید، راو 4 و سوپرا اشاره کرد.
هجوم تویوتا به بازار با 12 خودروی جدید و باز طراحی شده
6 خودروی باقی مانده مرموز هستند اما مدیر تویوتا قبلاً گفته بود نسل جدید توندرا نیز به زودی عرضه خواهد شد. هالیس از اشاره به زمان دقیق معرفی این پیکاپ متحول شده خودداری کرده اما تأیید نموده تویوتا در حال توسعه پلتفرمی جدید است که نهایتاً زیرساخت نسل بعدی توندرا، تاکوما، 4 رانر و سکویا خواهد بود. اگرچه این مدیر ارشد در انتشار جزئیات بیشتر خساست به خرج داده اما خبرهای پیشین نشان داده‌اند توندرا سال آینده و به عنوان خودرویی با مدل سال 2021 معرفی خواهد شد.

اگرچه احتمال حضور نسل جدید توندرا در میان 6 خودروی یاد شده بالاست اما خبر زیادی از 5 مدل دیگر در دست نیست. البته عکاسان صنعتی قبلاً تصاویر نسل بعدی سی نا را شکار کرده‌اند و احتمال معرفی نسل جدید سکویا پس از توندرا نیز وجود دارد.

هالیس همچنین گفته فضا برای تولید یک کراس اوور در زیر راو 4 و کنار CH-R وجود دارد. فاصله‌ی 4505 دلاری بین دو خودروی یاد شده وجود داشته و این مدیر بازهم اذعان داشته عدم عرضه‌ی نسخه‌ی چهار چرخ محرک CH-R به فروش این خودرو لطمه زده است.

با توجه به این موارد احتمال تولید مدلی چهار چرخ محرک در جایگاهی بین CH-R و راو 4 وجود دارد. هنوز چیزی به‌صورت رسمی تأیید نشده اما تویوتا در سال 2017 کانسپت FT-4X را معرفی کرد و مدیر طراحی کانسپت یاد شده نیز گفت که این خودرو 75 درصد آماده‌ی تولید بوده است.
advertising