هیوندای با فناوری جدید هوش مصنوعی در رانندگی به کمک افراد کم شنوا می آید

خودرواخبار

- 97/10/25
هیوندای با فناوری جدید هوش مصنوعی در رانندگی به کمک افراد کم شنوا می آیدکمپانی هیوندای در سال های اخیر سعی کرده با ایده های جدید و ارایه مدل های مفهومی خاص، وجهه بین المللی اش را ارتقا دهد. در یکی از آخرین موارد این چنینی مهندسین هیوندای به کمک افراد کم شنوا شتافته و با توسعه یک سیستم پیشرفته، رانندگی را برای این دسته راحت تر و امن تر کرده اند.این فناوری با کمک دو سیستم کمکی رانندگی که به طور همزمان با یکدیگر کار می‌کنند، صدا را به واحدهای بصری و لمسی تبدیل می‌کند. هوش مصنوعی در این میان به تحلیل الگوهای صداهای خارج پرداخته و با استفاده از سیستم لرزه‌ای ارتعاشاعاتی را به فرمان منتقل کرده یا علائمی را روی نمایشگر هد- آپ نمایش می‌دهد تا راننده از شرایط بیرونی خودرو باخبر شود فرمان نیز به چند رشته چراغ‌های LED رنگی مجهز است که اطلاعات صوتی یا تصویری حاصل از سیستم‌های ناوبری را با روشن کردن چراغ‌ها و سمت و سوی آنها روی فرمان نمایش می‌دهد
هیوندای با فناوری جدید هوش مصنوعی در رانندگی به کمک افراد کم شنوا می آید
این تکنولوژی همچنین آژیر خودروهای اورژانس را شناسایی کرده و از طریق فرمان یا نمایشگر هدآپ به راننده اطلاع‌رسانی می‌کند. از طرفی انتقال اطلاعات به راننده در حرکات معکوس یا مواجه با موانع نیز به همین شکل به کم شنوایان راننده ممکن است این فناوری به راننده کمک می‌کند تا بدون ارتباط کلامی از طریق نمایشگر مسیر ماهواره‌ای را شناسایی کرده و بدون گفت و گو در مقصد متوقف شود.
هنوز مشخص نیست که هیوندای چه زمانی تکنولوژی جدید خود را برای خودروهای تولیدی عرضه خواهد کرد، همچنین این شرکت نگفته که آیا در بازارهای بین المللی نیز شاهد ارایه این تکنولوژی خواهیم بود یا خیر.
advertising