خودرو ون پژو ریفتر 2019 رونمایی شد

خودروسایر

- 97/09/18
خودرو ون پژو ریفتر 2019 رونمایی شدون جدید پژو موسوم به ریفتر (Rifter)، با انتخاب نام، پلتفرم و طراحی جدید به عنوان یک خودروی خانوادگی جادار و راحت در بازار اروپا، معرفی شد. ریفتر که در اصل جایگزین مدل پارتنر تیپی (Partner Tepee) خواهد بود همانند برندهای سیتروئن و اوپل/واکسهال، در دو نسخه‌ی 5و 7 سرنشینه با طول‌های بدنه‌‌ی 4.4 و 4.75 متر عرضه می‌شود.
خودرو ون پژو ریفتر 2019 رونمایی شد
برای این ون جدید فرانسوی دو پیشرانه مختلف در نظر گرفته شده که مجموعا در پنج سطح قدرت گوناگون ارائه می‌شوند. موتور اول یک واحد 1.2 لیتری بنزینی با دو سطح قدرت 110 اسب بخار و 130 اسب بخار است که اولی با یک گیربکس پنج سرعته دستی و دومی با یک واحد هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. این موتور به جهت کاهش انتشار آلاینده‌های مضر، به فیلتر ذرات بنزین مجهز شده است.
موتور بعدی اما از نوع 1.5 لیتری دیزلی است که در سه سطح قدرت 75 اسب بخار، 100 اسب بخار و 130 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی دو نسخه پایینی این موتور توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در بالاترین نسخه توسط یک نمونه شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌شود. نکته جالب اینکه پژو برای ریفتر سامانه چهارچرخ محرک را هم ارائه کرده که با همکاری شرکت Dangel توسعه یافته است.

دو صندلی ردیف آخر پژو ریفتر با خم شدن و حرکت کشویی، فضای بیشتری در عقب ایجاد می‌کنند. مدل استاندارد ریفتر 5 سرنشینه، فضای بار حدود 775لیتر در اختیار قرار می‌دهد. اما نسخه 7 سرنشینه در حالتی که صندلی‌های ردیف عقب خوابیده باشد، 4000 هزار لیتر فضای بار خواهد داشت. علاوه بر این بخش کوچکی در سقفف تعبیه شده است که تا 14 لیتر فضای اضافه برای سرنشینان ردیف دوم یا دسترسی از صندوق عقب خواهد داشت.

پژو طراحی داخلی پیچیده‌تری را نسبت به طراحی‌های ساده اوپل و سیتروئن ارائه کرده و از این طریق ون جدید خود را از همتایانش متمایز کرده است. جدیدترین ون شرکت فرانسوی پژو، از پنل فرمان i-Cockpit، نمایشگر لمسی 8 اینچی، سیستم نمایش مشخصات فنی روی شیشه (HUD) و فرمان خوش‌دست کوچک بهره می‌برد. بهترین سیستم‌های کمکی پژو، مانند سیستم کنترل کشش و پایداری پیشرفته در ون ریفتر وجود خواهد داشت. از سیستم‌های ایمنی ریفتر، می‌توان به سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از بین خطوط، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشداردهنده‌ی نقطه‌ی کور و تشخیص دهنده‌ی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغ‌های جلوی هوشمند اشاره کرد. علاوه بر این، ریفتر به سیستم بررسی توجه راننده به رانندگی مجهز است؛ این سیستم با استفاده از دوربین به رفتار راننده و حرکات فرمان توجه می‌کند تا در صورت تشخیص شرایط خطرناک، به‌صورت صوتی یا تصویری اعلام خطر کند.

پژو همچنین برای ریفتر پکیج اسپرت GT-Line را هم ارائه کرده است که شامل‌تریم مشکی بیرونی، رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، رنگ منحصربه‌فرد مسی و نشان‌های GT Line می‌شود. این مدل در داخل نیز به تودوزی منحصربه‌فرد و صفحه آمپر ویژه با الگوی شطرنجی مجهز شده است
advertising