بررسی مشخصات ام جی 360

خودرولوکس

- 97/09/13
بررسی مشخصات ام جی 360گروه خودروسازی ام جی در سال 1924در انگلستان تاسیس شد، درست در قلب تپنده تولیدکننده‌های خودروهای اسپرت. از همین رو این کمپانی هم بر آن شد اسپرت‌های هیجان‌انگیزی به بازار بیاورد. کروک دو سرنشینه ام جی که جزو اولین محصولات این شرکت بود، ماشین‌بازها را دیوانه کرد. رخ آن به قدری جذاب بود که دیگر اسپرت‌های آمریکایی و اروپایی پیش آن کم آوردند این برند اکنون در مالکیت چینی هاست برند ام‌جی در کشورمان چندان مشهور نیست؛ ولی در سطح جهانی پرآوازه و صاحب سبک است. از سویی دیگر باید قبول کرد که ام‌جی با مالکیت چینی‌ها نه‌تنها از ورشکستگی کامل نجات یافت، که به‌خوبی متحول شد و حالا با محصولاتی قابل قبول در بازار مشکل‌پسند انگلستان حضور دارد. فراموش نکنیم، MG سازنده مدل‌های ماندگاری در تاریخ خودروسازی بریتانیا محسوب می‌شود و اکنون 6 درصد از کل معاملات خودروهای کلاسیک این کشور را به خود اختصاص داده که بالاترین میزان در قیاس با دیگر برندها است.ام جی 360 که جایگزین مدل 350 شده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است، آمده تا بازار سدان‌های نسبتا ارزان قیمت چینی را در ایران تحت الشعاع قرار داده و سهم خود را از این بین طلب نماید
بررسی مشخصات ام جی 360
ظاهر ام جی 360 به گونه‌ای است که می‌تواند در عین سادگی و زیبایی هم جوابگوی نیازهای روحی جوانان بوده و هم در خور شأن یک خانواده متین و متشخص ایرانی باشدطراحان ام جی 360 تلاش داشته‌اند تا با در هم آمیختن خطوط منحنی در کنار به کارگیری خطوط صاف با زوایای تیز و شکسته، ضمن القای حس هیجان به بیننده، آرامش خاصی را نیز بر قلب او حاکم نمایند
در نمای روبرو، ام جی 360 به مدل قبلی این سری وفادار بوده و خصوصا در بخش جلوپنجره، کاملا شبیه به مدل 350 است؛ هرچند تویوتا کمری گرند مدل 2004را یادآوری می‌کند. چراغ‌های جلو، اسپرت و قطره‌ای هستند؛ ضمن اینکه با دو انحنا در قسمت پایین، هماهنگ با طرح جلوپنجره به نظر می‌رسند. سپر ام جی 360، نسبتا ساده است و خطوط حجم‌دهنده‌ی خاصی ندارد. تقریبا نیمی از این قسمت، با فضای خالی و ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ عرضه شده است که علاوه بر تأمین مجرای هدایت هوا برای پیشرانه، نقش زیادی در کاهش هزینه‌ی تولید خواهد داشت. برای کاهش یک‌نواختی در طراحی سپر، حالتی ذوزنقه‌ای به بخش پلاستیکی داده شده است و نوار LED روشنایی روز هم داخل آن قرار دارد.

نمای پشت ام جی 360 نیز سادگی را سرلوحه کار خود قرار داده و به طور کلی کشیده و یک دست دیده می‌شود. چراغ‌های عقب از فرمی کشیده و زیبا (تاحدی مشابه کرولا 2014) بهره‌مند شده‌اند و در نواحی زیرین آنها زوایای تیز و شکسته به چشم می‌خورد.
دو چراغ عقب توسط یک نوار کرومی به یکدیگر پیوند خورده‌اند که در ناحیه بالای آن، لوگوی ام جی حضور داشته و محدوده پایینی آن به محل نصب پلاک اختصاص یافته است. چند سنسور دنده عقب نیز در ناحیه میانی سپر جای گرفته‌اند.محدوده ی پایینی سپر عقب، طبق روال معمول امروزه، توسط یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ (مشابه دیفیوزر) تسخیر شده و دو عدد چراغ باریک قرمز رنگ در اطراف آن مشغول هشدار دادن به رانندگان خودروهای عبوری از پشت سر هستند

ام‌ جی 360در ابتدا با یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر به حجم 1.5لیتر وارد بازار کشورمان شد. حداکثر قدرت این پیشرانه معادل 107اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز به 135نیوتن متر می‌رسد. این ارقام به ترتیب در دور موتور 6000 و 4500rpm پدیدار خواهند شد.در این مدل یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و یا یک جعبه دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخهای جلو را برعهده دارند.پیشرانه دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ بوده و حداکثر قدرت آن یارای مقابله با توانی معادل 130 اسب بخار را داراست. بیشینه گشتاور مدل توربو نیز به رقم قابل توجه 210 نیوتن متر می‌رسد.نهایت توان خروجی و گشتاور نسخه توربو ام جی 360 به ترتیب در دور موتورهای 5500 و 2000rpm خود را نمایان می‌سازند. در اختیار بودن حداکثر گشتاور پیشرانه در دور موتور پایین (2000rpm)، جزو نقاط قوت این سیستم محرکه محسوب می شود.

در کابین این خودرو هرچند پلاستیک سخت، مهم‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی داشبورد به نظر می‌رسد، حس لوکس و راضی‌کننده‌ی کابین، غیر قابل انکار خواهد بود. مدل فول‌آپشن این خودرو که در چین تحت عنوان نسخه‌ی فلگ‌شیپ (پرچم‌دار) ارائه می‌شود، دارای طرح دورنگ داشبورد و پوشش در است، به‌طوری که چرم کرم‌رنگ، صندلی‌ها و نیمه‌ی پایین داشبورد را پوشش می‌دهد و دیگر اجزا، مشکی هستند؛ ضمن اینکه ادواتی با طرح چوب، فضای داخلی را چشم‌نواز جلوه می‌دهند.
نمایگشر 8 اینچی لمسی، بزرگ‌ترین سایز دیده شده در این کلاس خودرویی است که در ام جی 360 نیز وجود دارد. هرچند این مانیتور، دقیقا در وسط داشبورد قرار دارد؛ به دلیل سبک طراحی، متمایل به راننده جلب نظر می‌کند. جایگذاری کلیدها در ام جی 360، بسیار خوب است و سردرگمی خاصی به وجود نمی‌آورد. در طرفین نمایشگر، مجراهای اصلی هدایت هوا حضور دارند که با حالت عمودی، حس لوکس محصولات ولوو را تداعی می‌کنند. کمی پایین‌تر و در مقابل دسته‌دنده، شارژر USB، فندک، کلید هشدار چراغ‌های چشمک‌زن و فعال‌کننده‌ی کنترل کشش دیده می‌شود که کاملا در دسترس راننده هستند. نکته‌ی جالب در این قسمت، استفاده نکردن از قاب فلزی مربوط به مسیر حرکت دسته‌دنده برای مدل اتوماتیک است که تشخیص تفاوت آن از نمونه‌ی مجهز به گیربکس دستی را مشکل می‌کند.

از آپشن‌های ایمنی ام جی 360، می‌توان به اعلام خطر کاهش فشار باد لاستیک‌ها، اهرم تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی، هشدار باز بودن کمربند، طراحی سه نقطه‌ای کمربند ایمنی برای صندلی‌های عقب، ایموبیلایزر یا سیستم ضد سرقت، سنسور و دوربین پارک عقب، قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب، هشداردهنده افزایش سرعت، شیشه بالابر راننده مجهز به سیستم تشخیص مانع، قفل مرکزی از راه دور، سفت شدن فرمان با توجه به افزایش سرعت، چراغ بدرقه (خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، چند دقیقه پس از خاموش کردن خودرو) اشاره کرد.
advertising