10 ویژگی شگفت انگیز مرسدس بنز GLE جدید

خودرولوکس

- 98/03/07
10 ویژگی شگفت انگیز مرسدس بنز GLE جدیدما اخیراً مرسدس بنز GLE 450 جدید را تست کرده و ویژگی‌های جالب‌توجهی زیادی را در آن پیدا کرده‌ایم. به همین منظور هم لیستی 10 تایی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این خودروی تازه‌نفس جمع آوری شده است؛ اما باید گفت جدیدترین نسل GLE چیزی بیشتر از یک ML با نشان متفاوت بوده و کاملاً از نو طراحی شده است. این خودرو دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی جدید و همچنین تازه‌ترین سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس می‌باشد. در ادامه شما را با این ویژگی‌های متمایز آشنا می‌کنیم.
10 ویژگی شگفت انگیز مرسدس بنز GLE جدید

دستیار رانندگی آزاد (حالت پرش)


اگر ویدئوهای بررسی این خودرو را تماشا کرده باشید احتمالاً ایده‌ای کاملاً خوب از عملکرد این سیستم خواهید داشت. این ویژگی فوق‌العاده به عنوان بخشی از پکیج سیستم تعلیق بادی 8100 دلاری مرسدس عرضه شده و اساساً باعث می‌شود کل خودرو بالا و پایین بپرد! این سیستم باعث می‌شود GLE از شر شن و یا برف خلاص شود و درعین‌حال می‌تواند حقه‌ای مناسب برای جلب نظر بچه‌ها و خریداران باشد.

سیستم تعلیق E-Active


بالا و پایین پریدن تنها عملکرد این سیستم تعلیق نیست چراکه E-Active می‌تواند به‌طور مستقل ارتفاع هر چرخ را تنظیم کند. این کار با استفاده از صفحه لمسی مرکزی صورت می‌گیرد بنابراین در زمان آفرود خیالتان راحت خواهد بود. این سیستم در جاده از دوربین‌ها و حسگرها برای پایش جاده استفاده کرده و سیستم تعلیق را برای روبرو شدن با دست اندازها آماده می‌کند. این سیستم تعلیق باعث شده GLE جدید یکی از راحت‌ترین شاسی بلندهای بازار لقب بگیرد.

هی مرسدس!


به عنوان بخشی از سیستم جدید MBUX، سرنشینان می‌توانند به سادگی و با گفتن عبارت “هی مرسدس” دستور صوتی این سیستم را فعال کنند. زمانی که سیستم آماده شد دسترسی سریعی به عملکردهای داخل خودرو را فراهم خواهد نمود. البته این سیستم برخی مواقع و به‌صورت تصادفی فعال می‌شود بنابراین فکر می‌کنیم مرسدس باید راه‌حلی برای بهبود آن پیدا کند.

واقعیت مجازی


از آنجایی که ما معمولاً می‌دانیم به کجا می‌رویم بنابراین از سیستم ناوبری در خودروهای جدید زیاد استفاده نمی‌کنیم؛ اما حتماً این سیستم را باید در GLE بکار بگیرید زیرا ویژگی واقعیت مجازی آن بسیار جالب است. بجای نشان دادن نقشه‌ای دیجیتالی، GLE از دوربین‌ها برای ناوبری و ایجاد تصاویر واقعی استفاده می‌کند. هم‌اکنون حتی بی‌توجه‌ترین رانندگان نیز مسیر خود را از یاد نخواهند برد.

پشت آمپرهای قابل شخصی‌سازی


MBUX کاملاً قابل شخصی‌سازی بوده و به همین خاطر چندین طرح و پس‌زمینه وجود دارد. هر طرح کاملاً قابل پیکربندی بوده و اطلاعات نقشه، داده‌های سفر و… را می‌توان نشان داد. این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از پشت آمپرهای دیجیتال بجای نمونه‌های سنتی است.

استاپ/استارت


افرادی زیادی هستند که از این سیستم متنفرند زیرا کند و خشن حس می‌شود. از آنجایی که GLE 450 به دستیار هیبریدی ملایم 48 ولتی مجهز است بنابراین سیستم استاپ/استارت آن یکی از نرم‌ترین سیستم‌های بازار می‌باشد. این سیستم هیبریدی ملایم قادر است سیستم تهویه مطبوع و استارتر را کنترل نماید بنابراین زمان روشن شدن پیشرانه را تقریباً نمی‌توان تشخیص داد.

نورپردازی چندگانه


نورپردازی داخلی ویژگی منحصربه‌فردی نیست و حتی فورد فیستا ST با قیمت 22 هزار دلار نیز از آن برخوردار است؛ اما سیستم نورپردازی GLE پیچیده‌تر بوده و نه تنها راننده می‌تواند رنگ‌های بی‌شماری را انتخاب کند بلکه مرسدس ترکیب‌های رنگ از پیش برنامه ریزی شده را نیز به همراه جلوه‌های نورانی عرضه می‌کند. برای مثال می‌توان به ترکیب رنگ قرمز و آبی در زمان استفاده از بخاری یا کولر اشاره کرد.

ماساژور صندلی


صندلی‌های سفارشی این خودرو یکی از بهترین ویژگی‌های GLE لوکس می‌باشد. به عنوان بخشی از پکیج 1500 دلاری که شامل صندلی‌های تهویه دار جلو نیز می‌باشد، GLE می‌تواند چندین حالت ماساژ گوناگون از جمله ماساژ فعال‌کننده داشته باشد که هدف از آن جلوگیری از خوابیدن راننده در مسیرهای طولانی است.

سیستم صوتی برمستر


ما سیستم‌های صوتی و تصویری زیادی را بررسی کرده‌ایم اما سیستم صوتی برمستر GLE یکی از نمونه‌های موردعلاقه‌ی ماست. پکیج پریمیوم 1850 دلاری این خودرو شامل سیستم صوتی محیطی برمستر با 13 بلندگو، دو ساب ووفر و آمپلی فایر 590 واتی 9 کاناله است. اگر می‌توانید 5400 دلار دیگر را بپردازید شاهد نصب سیستم صوتی سه‌بعدی برمستر با 25 بلندگو و آمپلی 1590 واتی خواهید بود.

صندلی ردیف دوم تاشوی برقی


مرسدس GLE 2020 به حدی لوکس است که شما حتی نیازی به بلند کردن یا خواباندن صندلی ردیف دوم ندارید. این کار با فشردن یک دکمه انجام می‌شود و با استفاده از آن صندلی به‌طور کامل خوابیده و یا به جلو می‌رود تا فضا برای سرنشینان ردیف سوم ایجاد شود. سرنشینان ردیف دوم حتی می‌توانند به‌صورت الکترونیکی صندلی‌ها را تنظیم کنند تا بهترین حالت نشستن را پیدا نمایند. برای راحتی بیشتر نیز می‌توان از آفتاب‌گیرهای برقی استفاده کرد.
advertising