مرسدس بنز AMG GT R Pro مدل 2020 رونمایی شد

خودرواسپرت

- 97/09/09
مرسدس بنز AMG GT R Pro مدل 2020 رونمایی شدعضو جدید خانواده مرسدس بنز AMG GT که یکی از گرانترین آنها نیز می باشد با نام AMG GT R Pro برای سال 2020در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد مرسدس قصد دارد تا با تولید این مدل تنوع خانواده‌ی GT را بیشتر کنددر طراحی AMG GT R Pro تمرکز سازنده بیشتر روی توانایی‌های خودرو در پیست مسابقه بوده و در ساخت آن از تجربیاتی بهره گرفته شده است که با مدل‌های AMG GT و GT4 به دست آمده‌اند
مرسدس بنز AMG GT R Pro مدل 2020 رونمایی شد
مرسدس-ای ام جی یک دست فنرهای جدید برای این خودرو توسعه داده که به سادگی می‌توان آن‌ها را تنظیم نمود. GT R Pro همچنین دارای میله پیچشی فیبر کربنی قابل تنظیم و میله فولادی در عقب است. این خودرو همچنین پانلی برش داده شده در زیر بدنه است که باعث بهبود استحکام و پایداری می‌شود 4 ویژگی کلیدی باعث تمایز این خودرو از سایر مدل‌ها می‌شوند که عبارت‌اند از سیستم تعلیق، ساختار سبک‌وزن، آئرودینامیک و طراحی ظاهری.

این مدل نیز به یک موتور V8 به قدرت 469 اسب بخار و گشتاور 630نیوتون‌متر مجهز خواهد بود. مدل GT C نیز برای سال 2020با قدرت 550 اسبی و گشتاور 680نیوتون‌متر به بازار خواهد آمدبرای مهار کردن خودروی قدرتمند آلمانی‌ها، AMG از دیسک ترمزهای سبک وزن از جنس کامپوزیت سرامیک بهره گرفته است که درون رینگ‌های 10 پَر آهنگری‌شده به رنگ خاکستری تیتانیومی قرار گرفته‌اند.

بخش‌های آئرودینامیکی هم این خودرو را از دیگر مدل‌ها متمایز کرده‌اند. در نمای جلو یک آپرون جدید وجود دارد که باعث بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالاتر می‌شود. مرسدس همچنین ورودی‌های هوا در گلگیرهای جلو برای کاهش بالا شدن بخش جلویی خودرو طراحی کرده است. در بخش عقب هم یک عنصر آئرودینامیکی فیبر کربنی کوچک ایجاد گردیده است.مرسدس AMG GT R Pro به‌صورت استاندارد به پکیج کربن مجهز شده است، این پکیج شامل قطعات مختلف فیبر کربنی مانند قاب آینه‌ها، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب می‌شود.

در ظاهر این خودرو از برادر 4 درب کوپه الهام گرفته شده و این موضوع به ویژه در چراغ‌های جلوی LED مشهود است. دیفیوزر عقب هم متفاوت بوده و خروجی‌های اگزوز نیز برای انعکاس شکل AMG GT چهار درب کوپه اصلاح شده‌اند. مدل‌های پایه‌ی AMG GT هم‌اکنون دارای دو خروجی گرد اگزوز هستند درحالی‌که مدل سریع‌تر AMG GT C از دو خروجی با شکل چندضلعی استفاده می‌کند. مدل AMG GT R همان خروجی بزرگ مرکزی را حفظ کرده و البته دو خروجی دیگر هم در دیفیوزر پنهان شده‌اند.

در داخل کابین جایی که استفاده از نمایشگر بزرگ 12.3اینچی به جای آمپرها به چشم می‌خورد و در کنسول مرکزی هم از یک نمایشگر جدید 10.25 اینچی استفاده شده‌ است. نشان‌دهنده‌های AMG GT R Pro در مدل های مختلفی قابل انتخاب هستند و یک حالت جدی با نام سوپر اسپرت هم به آن‌ها اضافه شده است که همانند خودروهای مسابقه‌ای زمان مناسب تعویض دنده را به راننده اطلاع می‌دهد.

شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی این خودرو حالت رانندگی جدید AMG DYNAMICS باشد که باعث بهبود شتاب گیری جانبی، کشش و واکنش‌های سریع می‌شود. سیستم یاد شده رفتار خودرو را بر پایه‌ی اعمال راننده و با استفاده از حسگرهای متنوع یاد می‌گیرد. مرسدس می‌گوید این سیستم احساس رانندگی بسیار خوبی را به ارمغان آورده و دینامیک خودرو در سر پیچ‌ها، کشش و پایداری و هندلینگ بهبود می‌یابد.
advertising