بررسی و مشخصات آلپینا B5 بای توربو

خودرولوکس

- 97/10/10
بررسی و مشخصات آلپینا B5 بای توربوآلپینا B5 بای‌توربو بر پایه‌ی بی‌ام‌و سری ۵ با کد اتاق G30 است و جایگزین خوبی برای M5 بعدی خواهد بود. آلپینا بار دیگر نشان داد که یک سدان قدرتمند و قانع‌کننده، همواره از شهر گارشینگ بای مونیخ پا به عرصه نمی‌گذارد و آلپینا نیز حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارد.تقریباً هر شرکت مطرحی، یک زیرمجموعه و برند پرفورمنس برای خود دارد. ب‌ام‌و از M و مرسدس از AMG بهره می‌گیرند. آئودی اسپرت، ولوو پولستار کادیلاک V و لکسس F مثال‌های دیگری هستند. برخی از خودروهای با این نشان‌ها شامل سیستم‌های تعلیق ارتقا یافته، اگزوزهای خوش صدا، چرخ‌های خارق‌العاده و دکورهای فیبر کربنی کابین می‌شوند. در عین حال شتاب چشمگیر و رسیدن به سرعت بدون محدودیت حتی تا 300 کیلومتر و بیشتر با آن‌ها در عین ثبات و آرامش بالا نیز قابل تحقق است.در این میان آلپینا کمی متفاوت عمل می‌کند. این برند که اکنون بیش از نیم قرن سابقه دارد، کمی ذوق و سلیقه متفاوتی بر روی خودروها به خرج می‌دهد. B5 بای توربو مثال خوبی است
بررسی و مشخصات آلپینا B5 بای توربو
سدان قدرتمند B5 توان خود را از پیشرانه‌ی 8 سیلندر خورجینی با حجم 4.4لیتر دریافت می‌کند که تغییراتی نسبت به نسخه‌ی M550i دارد. بی‌ام‌و آلپینا B5 مدل 2017، قادر به تولید 608اسب‌بخار توان و 800نیوتن‌متر گشتاور است که نشان‌‎دهنده‌ی جایگاه ممتاز این سدان در کلاس سدان‌‎های سایز متوسط است بی‌ام‌و آلپینا B5 مدل 2017، این قدرت چشمگیر را که از پیشرانه‌ی V8 با توربوشارژرهای دوقلو حاصل شده است، به همه‌ی چهارچرخ ارسال می‌کند، که باعث ایجاد کشش فوق‌العاده و عملکرد رانندگی قابل ملاحظه و بدون نقصی می‌شود.

عملکرد این سدان در زمین‌های خشک به گونه‌ای است که قابلیت ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 3.5ثانیه دارد. همچنین طبق گفته‌ی آلپینا، دستیابی به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت، در 11.4 ثانیه اتفاق می‌افتد. با توجه به نوع عملکرد، آلپینا B5 بای‌توربو همانند سریع‌ترین خودروهای این کلاس عمل می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 330 کیلومتر بر ساعت است و می‌توان گفت عملکردی فراتر از خودروهایی از بی‌ام‌و نسخه‌ی M و مرسدس نسخه‌ی AMG دارد.

تغییرات بدنه بسیار ظریف بوده و تنها به پکیجی آئرودینامیکی، چرخ‌های 20 اینچی سبک‌وزن با طرحی کلاسیک و سنتی و نشان و نام آلپینا خلاصه می‌شونددر داخل کابین، آلپینا از چرم و چوب خاص خود استفاده کرده و نشان خود را نیز در همه جا جایگزین نشان BMW نموده است. آلپینا می‌خواهد به شکل متفاوتی، لوکس و موقر هم به نظر برسد و یک سدان وحشی چون M5 نباشد. آلپینا B5 بای توربو در اروپا در نسخه‌های سدان و استیشن در دسترس است و البته راهی به بازار امریکا نمی‌یابد.

برخلاف بی‌ام‌و سری ۵ نسخه‌ی G30، آلپینا B5 از حالت رانندگی «Comfort Pro» بهره می‌برد که حاصل کنترل و دسترسی کامل به تمامی سیستم‌ها است. تعویض چرخ‌های جلو با نمونه‌ی مقاوم‌تر و همچنین سیستم ترمز قوی‌تر در چرخ‌های عقب، از الویت خارج شده است و در عوض بر بهبود کیفیت سیستم کروز کنترل تمرکز شده است.
advertising