بررسی شاسی بلند ایمن و مجلل رنو کولئوس

خودرولوکس

- 97/10/09
بررسی شاسی بلند ایمن و مجلل رنو کولئوسرنو از برندهای خودروسازی بنام در فرانسه است و شهرت اش را از طریق ساخت خودروهایی با کیفیت، با استهلاک پایین و طول عمر زیاد به دست آورده است. یکی از خودروهای خوش فروش رنو، رنو کولئوس نام دارد؛ که در رده کراس اورهای کامپکت و شهری قرار می گیرد. این خودرو نخستین بار در سال 2000 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. اولین نسخه کولئوس توسط شرکت رنو طراحی شد و توسط شرکت نیسان به تولید انبوه رسید نسخه فیس لیفت شده نسخه اول کولیوس در سال 2011 و نسل دوم با تغییرات کلی در سال 2016 و در اتوشو پکن رونمایی شد.
نسل قبلی رنو کولیوس از طراحی ساده و نه چندان جذابی بهره می برد که باعث شکست این خودرو در بازار شد ، اما نسل جدید به کمک خطوط طراحی جدید رنو ظاهری جذاب و خشن دارد که به فروش آن بسیار کمک می کند. طراحی نسل جدید رنو کولیوس ترکیبی از قدرت ، زیبابی و تجمل است
بررسی شاسی بلند ایمن و مجلل رنو کولئوس

مشخصات ظاهری نسل جدید کولئوس


کولئوس شباهت زیادی با تلیسمان دارد و گویی نسخه بزرگتر کولئوس و رنو سعی داشته موفقیت در طراحی سدان تلیسمان را در سبک کراس اورهای شهری مجدداً تکرار نماید. طراحی مدرن و اسپرت، چراغ های LED جلو به همراه چراغ های LED روز روشن که همچون زخم شمشیری بر گونه چشمان ببر گونه کولیوس کشیده شده، رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیوم، خطوط درشت و هماهنگ بر روی کاپوت و بدنه و آرم بزرگ رنو در وسط جلو پنجره از ویژگی های ظاهری این موسیو فرانسوی است.

داخل کابین


در درون کابین نیز رنو دست به نوسازی زده و کابینی رسمی همراه با موادی خوب در انتظار مشتریان خواهد بود. طراحی کابین رنو کولیوس به گونه ای است که حس استحکام یک شاسی بلند واقعی را به بیننده القا می کند. هم چنین ظرافت و دقت در طراحی به لوکس بودن خودرو کمک شایانی نموده است وقتی داخل ماشین می نشینید و درب را می بندید، سکوت مطلقی فرا گیر می شود، گویی که در یک اتاق عایق کاری شده قرار می گیریدیک مانیتور بزرگ 7 یا 8.7 اینچی در وسط داشبورد خودنمایی می کند؛ که مغز متفکر کولیوس است که به شما این امکان را می دهد تا شرایط حاکم بر خودرو را مدیریت کنید. نورپردازی LED داخلی، صندلی های چرمی با کیفیت مطلوب به همراه گرمکن صندلی، داشبورد کشیده شده و سقف پانارومیک از ویژگی های طراحی داخلی رنو کولیوس است.

پیشرانه کولئوس


در ابتدا قرار بود پیشرانه‌های متنوعی برای کولئوس قابل سفارش باشد؛ اما در نهایت یک نمونه‌ی بنزینی و دو مدل دیزل برای آن انتخاب شد که طبیعتا، نوع بنزینی در ایران موجود خواهد بود. کولئوس واردشده به کشورمان از پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی به حجم 2.5لیتر استفاده می‌کند که بی‌نیاز از توربوشارژ طراحی شده است و 170اسب بخار قدرت و 226 نیوتن‌متر گشتاور دارد. بیشترین قدرت پیشرانه در دور موتور 6000 دور بر دقیقه حاصل می‌شود و نهایت گشتاور، از دور موتور 44000دور بر دقیقه، در اختیار راننده خواهد بود. کولئوس با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبه‌دنده‌ی CVT ایکس‌ ترونیک ارائه می‌شود که رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت، ظرف 10.2ثانیه را ممکن می‌کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو با تجهیزات استاندارد، 8.5لیتر در 100کیلومتر عنوان شده است، درحالی که با سرعت ثابت جاده، کمتر از7 لیتر در 100کیلومتر و با رانندگی در ترافیک شهری تا 11 لیتر در 100 کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

تجهیزات ایمنی


در زمینه ی ایمنی رنو کولیوس یکی از بهترین هاست و با کسب پنج ستاره از موسسه ی یورو انکپ ، نوید ایمنی خوب را برای سرنشینانش می دهدآپشن‌های ایمنی این خودرو، کاملا راضی‌کننده هستند و شامل ۶ ایربگ، هشدار نقطه‌ی کور در آینه‌ی بغل، سیستم کنترل پایداری، هشدار تعویض خط، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، نگه‌داشتن خودرو در سراشیبی، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین پارک می‌شوند
advertising