معرفی خودرو دو رگه چینی و آلمانی دنزا 500

خودروسایر

- 97/09/18
معرفی خودرو دو رگه چینی و آلمانی دنزا 500شرکت دنزا در سال 2010، بر اساس سرمایه‌گذاری 50-50بی‌وای‌دی (BDY) چین و گروه دایملر با هدف تولید خودروهای برقی تأسیس شد. تنها محصول تولیدی این برند تاکنون، دنزا 400 است که مخصوص بازار چین از سال 2014 عرضه شده و می‌تواند با شارژ کامل، 300 تا 400 کیلومتر (در مدل‌های دارای باتری‌های مختلف) حرکت کندخودروی مورد بحث توسط برند دنزا ساخته شده است. این برند در واقع بخشی از برنامه جوینت ونچر دایملر و BYD می‌باشد. دنزا 500 در حقیقت نسخه تکامل یافته از دنزا 400 است که دو سال پیش عرضه شد.
معرفی خودرو دو رگه چینی و آلمانی دنزا 500
به‌راحتی نمی‌توان گفت که دنزا 500، هاچبک‌ یا کراس‌اور است؛ چراکه با فضای مشابه سدان خانوادگی در صندلی عقب ارائه می‌شود، اما صندوق نسبتا کوچکی دارد. آنچه قیمت نسبتا گزاف این محصول را توجیه کند، استفاده از تجهیزات فنی و مهندسی مرسدس بنز در تولید دنزا500 است. در تبلیغات خودرو، از عبارت «مهندسی‌شده با گروه دایملر» (Engineered with Daimler Group) استفاده می‌شود تا نشانه‌ی نقش پررنگ محبوب‌ترین خودروساز دنیا در ساخت دنزا 500 باشد

علاوه بر تغییرات طراحی اعمال شده در بخش‌های جلو و عقب، این مینی ون تمام الکتریکی دارای باتری جدیدی است که محدوده حرکتی حدود 500 کیلومتری را ایجاد می‌کند. نام خودرو نیز نشان دهنده بُرد آن می‌باشد. وزن دنزا 500 در مقایسه با نسخه قبلی که از باتری 62 کیلووات ساعتی استفاده می‌کرد و محدوده حرکتی 400 کیلومتری داشت کاهش یافته است.
مشابه بسیاری از خودروهای برقی دنیا، دنزا 500 هم فاقد جلوپنجره خواهد بود. لوگوی شرکت سازنده، کمی بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد و از طرفی، جایگاه مربوط به درگاه شارژ باتری‌ها است. چراغ‌های اصلی از سبک طراحی چشم ببر استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که با نوارهای LED روشنایی روز تزئین شده‌اند و به دلیل اندازه‌ی بزرگ، نبود جلوپنجره را توجیه می‌کنند

به گفته دایملر دنزا 500 حتی در دمای 40 درجه زیر صفر نیز توانایی های حرکتی خود را حفظ نموده و مسافت قابل پیمایش آن تحت تاثیر دمای این چنینی قرار نمی گیرد.به گفته دایملر دنزا 500 حتی در دمای 40 درجه زیر صفر نیز توانایی های حرکتی خود را حفظ نموده و مسافت قابل پیمایش آن تحت تاثیر دمای این چنینی قرار نمی گیرد.
کابین این خودرو نسبت به مدل قبلی تغییر زیادی نداشته اما دایملر گفته سیستم اطلاعات سرگرمی آن با صفحه لمسی 9 اینچی بزرگ‌تر از قبل است. تجهیزاتی همچون ارتباطات اسمارت فون، سیستم ناوبری، تهویه مطبوع، فرمان چندکاره و پوشش چرم نیز در دنزا 500 وجود داشته درحالی‌که به نظر می‌رسد ترمز پارک الکتریکی جایگزین نسخه سنتی قبلی شده است.

پیشرانه‌ی خودرو در مدل‌های مختلف تفاوت دارد و از 115 اسب بخار در نسخه‌ی پایه تا 181اسب بخار در نمونه‌ی فول‌آپشن، متغیر است. نهایت گشتاور تولیدی از 177نیوتن‌متر تا 300 نیوتن‌متر در مدل‌های مختلف دنزا 500 قابل سفارش خواهد بود. نهایت سرعت برای تمامی نسخه‌ها، حدود 150کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت، 10.5 تا 14۴ ثانیه در تیپ‌های مختلف خواهد بود.
advertising