بررسی معایب و نواقص خودرو کوئیک محصول سایپا

خودروسایر

- 97/08/28
بررسی معایب و نواقص خودرو کوئیک محصول سایپاکوییک خودرو تولید جدید سایپا است که خودروی ارزان قیمت وتا حدودی برای کسانی که نمی خواهند برای خرید خودرو هزینه زیادی انجام بدهند اما آیا میتوان دلیل قانع کننده ای برای خرید کوییک به مشتریان ارائه کرد یا خیر. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم
بررسی معایب و نواقص خودرو کوئیک محصول سایپا
هرچند کوییک را نمی توان خودرویی زشت به‌حساب آورد اما به هیچ عنوان در زمره خودروهای زیبا و متناسب نیز قابل طبقه بندی نیست. با توجه به اقبال عمومی از نمونه‌های شاسی بلند سایز فوق کوچک یا کراس اوورها و فروش بالای نمونه‌هایی مانند داچیا ساندرو (Dacia Sandero) کشور رومانی که در ایران با نام رنو ساندرو به فروش می رسد، سایپا نیز با هدف تولید یک نمونه در این کلاس شروع به فعالیت نموده است.وقتی خودرویی روی زیرساختی متعلق به کیا پراید و کیا ریوی قدیمی استوار باشد، باید در همین ابتدا روی آن خط قرمز بکشید. هرچقدر هم این ساختار با بدنه‌ای جدید بزک شده باشد، یا حتی با افزودن ورق‌های بیشتر برای تقویت شاسی، استوارتر شده باشد اما همچنان یک پلتفرم فسیل و غیر قابل دفاع قدیمی است که با هیچ استاندارد امروزی قابل مقایسه نیست. کوییک در واقع نسخه هاچ‌بک ساینا است که با افزودن اندکی به ارتفاع و استفاده از پلاستیک‌های ضربه‌گیر در اطراف بدنه تبدیل به خودرویی بلندبالاتر شده است.

کابین کوییک با توجه به قرار گرفتن در رده خودروهای ارزان قیمت شهری و برچسب ایرانی بودن و تولید در شرکت سایپا، با استفاده از بی کیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده است. به کارگیری پلاستیک بازیافتی سخت در طراحی داشبورد و اجزای داخلی در کنار خندق‌های خیابانی و پوشش‌های فوق العاده بی‌کیفیت جاده‌ها، موجب به صدا افتادن سریع اتاق خواهد شد.داشبورد نیز در بخش سرنشین کناری با توجه به نحوه طراحی محفظه کیسه هوا (ایربگ) حالتی بسیار زشت و بلاتکلیف به خود گرفته است. بخش میانی داشبورد نیز نمایی آشنا و نزدیک به پراید و ساندرو دارد. صفحه نمایش اصلی نسبتا بزرگ رنگی موجود در تیپ پلاس در بخش میانی داشبورد و مکانی نزدیک به شیشه جلو قرار گرفته و خروجی های سیستم تهویه مطبوع با چینشی نامناسب در بخش پایینی آن تعبیه شده‌اند. سیستم صوتی نیز با فرمی مشابه با خودروهای دهه 1990 و با شکلی مجزا ساخته شده است.

موتور کوییک یک نمونه قدیمی و از رده خارج 4 سیلندر SOHC خطی 1.5 لیتری 8 سوپاپه است. این موتور با حجم دقیق 1.503سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود 87اسب بخار در دور موتور 5300 دور در دقیقه را داشته و حداکثر تولیدی آن نیز رقمی در حدود 128 نیوتون متر بوده که در دور موتور 4800 دور در دقیقه در دسترس راننده قرار خواهد گرفت.بنابراین از این خودروی به‌اصطلاح شبه کراس، انتظار بالا رفتن آسان از سربالایی را نداشته باشید.
advertising