عملکرد عالی تسلا مدل 3 در آزمایش تصادف یورو NCAP

خودروسایر

- 98/04/23
عملکرد عالی تسلا مدل 3 در آزمایش تصادف یورو NCAPجدیدترین نتایج تست ایمنی در یورو NCAP نشان می‌دهد که تسلا مدل ۳ جزو ایمن‌ترین خودروها در کلاس خود است.
همه می‌دانیم تسلا مدل ۳ یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در جهان است؛ اما این خودرو به‌تازگی وارد بازار اروپا شده و به همین دلیل یورو NCAP نیز به‌عنوان نهاد تعیین کننده‌ی امنیت خودروها اقدام به آزمایش تسلا کرده است. نتایج تست تسلا مدل ۳ توسط یورو NCAP که یکی از سخت گیرترین سازمان‌های تست تصادف خودرو در جهان است نشان می‌دهد که تسلا مدل ۳ نه‌تنها از بهترین خودروهای کلاس خود بلکه در زمره‌ی بهترین خودروهای جهان در بخش ایمنی است.
عملکرد عالی تسلا مدل 3 در آزمایش تصادف یورو NCAP
تسلا مدل ۳ در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال نمره‌ای برابر با مرسدس بنز A کلاس جدید را دریافت کرده است. مرسدس بنز A کلاس ایمن‌ترین خودرویی بود که یورو NCAP در سال ۲۰۱۸ تست کرده بود. هر دوی این خودروها نمره‌ی ۹۶ درصد را در این بخش دریافت کردند. در بخش سیستم‌های کمکی ایمنی تسلا مدل ۳ توانسته با نمره‌ی ۹۴ درصدی خود مرسدس بنز را نیز شکست دهد و با استانداردهای جدید اروپا بهترین خودرو در این بخش است. رقیب آلمانی تسلا در این بخش تنها ۷۵ درصد نمره گرفته بود.
در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال و حفاظت از عابران اما دست برتر با مرسدس بنز است به طوری که نمره‌ی مرسدس بنز در این بخش به ترتیب ۹۱ درصد و ۹۲ درصد بود؛ اما تسلا ۸۶ درصد و ۷۴ درصد را دریافت کرده است. یورو NCAP مدل با ظرفیت پیمایش بیشتر (Long Range) دیفرانسیل عقب تسلا مدل ۳ را برای تست انتخاب کرده است. این مدل فاقد کیسه هوای زانو و جانبی برای سرنشینان عقب است. احتمال این وجود دارد که تیپ انتخابی خودرو در دریافت نمره‌ی پایین در بخش محافظت از سرنشینان خردسال مؤثر باشد.

تسلا مدل ۳ را ایمن‌ترین خودروی در آزمایش‌های NHTSA آمریکا اعلام کرد، اما هنوز مشخص نیست که خودروی برقی پرطرفدار این شرکت در یورو NCAP هم بهترین باشد.یورو NCAP در پایان سال و پس از آزمایش خودروهای بیشتر در کلاس‌های مختلف، ایمن‌ترین مدل‌ها را اعلام می‌کند.
advertising