تجربه رانندگی با ب ام و 745Le پلاگین هیبرید جدید

خودروسایر

- 98/03/22
تجربه رانندگی با ب ام و 745Le پلاگین هیبرید جدیدبه جرات می‌توان گفت ب‌ام‌و سری 7 همواره زیر سایه‌ی مرسدس بنز S کلاس قرار داشته است. شاید مرسدس از نظر فنی با رقیب باواریایی در یک رتبه قرار داشته باشد اما این بیمر بزرگ همیشه فوت کوزه‌گری‌ای که باعث شده مرسدس بسیار خاص احساس شود را از دست داده است.
تجربه رانندگی با ب ام و 745Le پلاگین هیبرید جدید
ب‌ام‌و اما یک حقه‌ی دیگر برای شکست S کلاس رو کرده است. این غول آلمانی برنامه‌ی ارتقای جدی‌ای برای بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان خود تدارک دیده است. به همین خاطر 7 بزرگ هم‌اکنون دارای ظاهری جدید، ویژگی‌های لوکس بیشتر و پیشرانه‌های جدید می‌باشد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان نسخه‌ی پلاگین هیبریدی با نام 745Le xDrive را نام برد که حالا فرصت رانندگی با آن به ما دست داده است.

قطعاً ظاهر خودرو دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. ب‌ام‌و این عمل جراحی را LCIs یا ایمپالس های سیکل زندگی نامیده است. اگرچه فیس لیفت های صورت گرفته در دنیای خودرو عموماً از نوع مینور هستند اما سری 7 تغییرات رادیکالی داشته است.

جلوپنجره‌ی خود 40 درصد بزرگ‌تر از قبل بوده و در واقع کل نمای جلو 50 میلی‌متر قدبلندتر است. چراغ‌های جلو که به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند با پرداخت 1595 پوند به نوع لیزری تبدیل می‌شوند. این چراغ‌ها هم‌اکنون نازک‌تر هستند و هماهنگی خوبی با سپر جدید ایجاد می‌کنند. همچنین رکاب‌های جانبی نیز متفاوت از قبل بوده و در نمای عقب نیز چراغ‌های نازک‌تر با نوار LED همراه شده‌اند. در تمامی پانل‌های بدنه ردپای کروم به چشم می‌خورد. متریال ایزوله کننده‌ی صدای بیشتری هم در این سدان بزرگ بکار رفته‌اند.

رادیکال یکی از واژه‌هایی است که به‌روزرسانی سری 7 را توصیف می‌کند. ب‌ام‌و می‌گوید ظاهر جدید نه تنها برای جدا کردن این خودرو از باقی سدان ها لازم بوده بلکه باعث جذب بیشتر خریداران چینی هم خواهد شد. چشم‌بادامی‌ها 40 درصد از کل سری 7 های فروشی را به خانه برده و می‌برند.

ب‌ام‌و جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive مجهز به کنترل حرکتی را در سری 7 به روز بکار برده و همچنین صفحه‌نمایش جدیدی برای پشت آمپرها نصب کرده است. کیفیت اکثر قطعات کابین عالی بوده و شاهد چرم نرم و تریم فلزی است اما طراحی کابین هنوز هم کلی و عمومی است. برای مثال اهرم تعویض دنده حس می‌شود که از سری 3 گرفته شده است. اینکه چرا طراحی اهرم تعویض دنده از X7 و سری 8 گرفته نشده جای سؤال دارد.

اگرچه طراحی کابین کمی زیاد از حد آشناست اما شکایتی درباره‌ی لیست تجهیزات استاندارد سری 7 وجود ندارد. چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، درب‌هایی با تکنولوژی بسته شدن نرم، دوربین‌های پارک 360 درجه، شارژ بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی هارمن کاردون جزو تجهیزات استاندارد این سدان بزرگ هستند. چرم ناپا و کلید صفحه نمایش دار ب‌ام‌و نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.

سری 7 را هنوز هم می‌توان به‌صورت استاندارد و طویل‌تر سفارش داد. مدل LWB این خودرو 14 سانتی‌متر طویل‌تر از قبل می‌باشد. پکیج‌های لوکس‌تری نیز وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پکیج اطلاعات سرگرمی صندلی عقب با قیمت 5995 پوند اشاره کرد که شامل دو صفحه لمسی 10.1 اینچی و صفحه تبلت کوچک برای کنترل آن‌ها می‌باشد. پکیج کامفورت پلاس صندلی عقب نیز با بهای 10995 پوندی عرضه شده و از دو صندلی بسیار راحت و کنسول مرکزی خاص تشکیل شده است؛ اما صندلی‌های این خودرو به راحتی S کلاس نبوده و مرسدس جذابیت‌های بیشتری دارد.

اما از نظر پیشرانه‌ها می‌توان سری 7 را با S کلاس برابر دانست. دو پیشرانه‌ی 3 لیتری دیزلی، یک پیشرانه‌ی 3 لیتری بنزینی و یک واحد 8 سیلندر 4.4 لیتری جزو نیروگاه‌های این خودرو هستند. در بالای کلاس هم مدل M760i با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.6 لیتری 577 اسب بخاری قرار می‌گیرد؛ اما در اینجا جدیدترین نسخه‌ی سری 7 یعنی 745Le xDrive پلاگین هیبریدی را تست کرده‌ایم.

قبلاً هم نسخه‌ی پلاگین هیبریدی سری 7 عرضه شده اما پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی آن خودرو تحت‌فشار بوده است. این بار ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری 282 اسب بخاری و یک واحد الکتریکی جدید 111 اسبی استفاده کرده است. زیر کف صندوق هم مجموعه باتری ولتاژ بالای جدید نصب شده است.

این خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی می‌تواند بردی بین 51 تا 58 کیلومتر داشته باشد. علیرغم استفاده از سیلندرهای بیشتر، این خودرو آلایندگی کمتری در مقایسه با نسخه قبلی سری 7 پلاگین هیبریدی دارد.
این نسخه از سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و واقعاً روی لیموزین لوکس سری 7 را نشان می‌دهد. خودرو در شهر دوست دارد از حالت الکتریکی استفاده کند اما با فشار روی پدال گاز و درخواست قدرت بیشتر شاهد از خواب برخاستن پیشرانه‌ی بنزینی خواهید بود.

سیستم پلاگین هیبریدی این خودرو بهتر از قبل بوده و پرفورمنس خوبی دارد. ب‌ام‌و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 745Le xDrive را 5.1 ثانیه اعلام کرده که برای خودرویی با این ابعاد کاملاً سریع است.
راه‌هایی برای کنترل پیشرانه و واحد الکتریکی وجود دارد. تمامی مدل‌ها دارای حالت‌های رانندگی تمام الکتریکی، هیبریدی و اسپورت بوده و در این حالت آخرین از هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی برای ارائه حداکثر قدرت استفاده می‌شود. دکمه‌ی کنترل باتری هم وجود دارد که با آن می‌توان باتری را در زمان رانندگی شارژ کرد. حتی خودرو به شما اجازه می‌دهد سطح شارژ باتری را انتخاب کنید.

این مجموعه باتری کمی از محفظه بار را به خود اختصاص داده اما این میزان زیاد نیست. شاید موضوع عجیب این باشد که ب‌ام‌و از شما پول کابل‌های شارژ سریع را طلب می‌کند که برای یک لیموزین 82 هزار پوندی عجیب به نظر می‌رسد.

علیرغم اینکه سیستم پلاگین هیبریدی خودرو باعث اضافه‌وزن در مقایسه با نسخه‌های بنزینی و دیزلی شده اما هندلینگ خودرو کاملاً خوب بوده و حتی با وجود سیستم تعلیق بادی و راحت‌ترین تنظیمات موجود، کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد؛ اما کیفیت سواری سری 7 هنوز هم با S کلاس فاصله دارد.

اما برگ برنده‌ی واقعی 745Le در مقایسه با S 560e L قیمت آن است. اگرچه مرسدس قدرت بیشتری دارد اما 14 هزار پوند گران‌تر بوده و برد الکتریکی آن نیز کمتر است.

ب‌ام‌و سری 7 فیس لیفت بزرگی را تجربه کرده و اگرچه ظاهر آن باب میل همه نیست اما شما نمی‌توانید آن را با دیگر محصولات این برند اشتباه بگیرید. این لیموزین همچنان ویژگی‌های شاخص خود همچون هندلینگ سطح بالا را حفظ کرده اما سواری خودرو کمی سفت‌تر از مرسدس می‌باشد؛ اما این نسخه‌ی پلاگین هیبریدی جزو بهترین نمونه‌های سری 7 بوده و خودرویی سریع، آرام و کم‌مصرف است که تفاوت قیمتی قابل‌توجهی با رقیب اشتوتگارتی نشان می‌دهد.

مشخصات ب ام و 745Le xDrive


قیمت: 82760 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری بنزینی-الکتریکی
قدرت/گشتاور: 389 اسب بخار/600 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 2.4 لیتر در هر صد کیلومتر
advertising