رونمایی از مدل مفهمومی کمپر Futurelight محصول مشترک بی ام و نورث فیس

خودروسایر

- 97/10/21
رونمایی از مدل مفهمومی کمپر Futurelight محصول مشترک بی ام و نورث فیسبخش Designworks ب ام و از یک کانسپت مخصوص کمپینگ به نام Futurelight در لاس وگاس رونمایی کرد. این کمپر مفهومی با همکاری شرکت آمریکایی The North Face که جزو برترین تامین کنندگان تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ محسوب می شود، توسعه یافته است.دیزاین ورکس یکی از شرکت های زیرمجموعه ی بی ام و است که در آمریکا، آلمان و چین استودیو دارد
رونمایی از مدل مفهمومی کمپر Futurelight محصول مشترک بی ام و نورث فیس
این کمپر مفهومی کوچک و سبک که شباهت هایی هم با خودروی کلاسیک بی ام و ایزتا (Isetta) محصول دهه ی 1950دارد، خانه ی کوچک دو فرد بزرگسال در طبعیت است که می تواند توسط خودرو بکسل شود. براساس گفته های مقامات بی ام و در CES 2019، این کمپر با الهام از مدل مفهومی GINA Light Vision که سال 2008رونمایی شد، طراحی شده است.
از آنجایی که Futurelight برای استفاده در نقاط دور دست و شرایط سخت طراحی گردیده، با تکنولوژی جدید شرکت The North Face ساخته شده و از وزن بسیار کمی برخوردار است. پوششی که این کمپر از آن بهره می برد، بر اساس تکنولوژی Nanospinning تولید می شود. به اعتقاد آمریکایی ها این پوشش در نوع خود پیشرفته ترین، ضد آب ترین و در عین حال تنفس پذیرترین به شمار می رود.

اما بر خلاف GINA تکنولوژی Nanospinning شرکت The North Face به طراحان اجازه داده که قابلیت تنفس پذیری را به پوشش کانسپت Futurelight اضافه کنند. با فرایندهای خاص این تکنولوژی انحصاری، حفره های بسیار ریزی بر روی پوشش ایجاد می شوند که در برابر آب مقاوم، اما در برابر هوا نفوذپذیر هستند.

فیوچرلایت مشکل دردساز پارچه های ضدآب معمولی را از بین می برد و باعث تعریق افراد داخل کمپر نمی شود. فیوچرلایت ازطریق روشی جدید با نام نانو ریسی شکل گرفته که در آن، قطر هر گره و بافتن تنها 200نانومتر است؛ یک نانومتر برابر یک میلیاردم متر است. مشخص نیست که این متریال جدید در خودروهای بی ام و استفاده شود، اما اولین محصولات The North Face با فیوچرلایت در اواخر سال 2019عرضه خواهند شد. شاید بتوان سقف پارچه ای خودروهای کروک را با فیوچرلایت طراحی کرد.
advertising