مشخصات و اطلاعات فنی چانگان cs35

خودروسایر

- 97/10/11
مشخصات و اطلاعات فنی چانگان cs35چانگان CS35 نخستین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است. این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2011به نمایش گذاشته شد و از نسخه‌ی تجاری آن در نمایشگاه خودروی پکن 2012رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال 2012به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد. پس از آن هم سایپا تصمیم گرفت این شاسی بلند کوچک شهری را در ایران به مونتاژ برساند. از رقبای مهم این خودرو در ایران می‌توانیم ام وی ام X22، رنو ساندرو استپ وی و بسترن B30 را نام ببریم.
مشخصات و اطلاعات فنی چانگان cs35

نمای بیرونی چانگان سی اس 35


طراحی خارجی چانگان CS35 قابل قبول است و می‌توان گفت نشان دهنده حرکت روبه جلو چینی‌ها در طراحی محصولاتشان است. چانگان CS35 ابعادی معادل 4160میلی متر طول، 1810میلی متر عرض و 1670میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2560میلی متر است. تناسب خوبی میان اجزا مختلف بدنه برقرار است و شکل چراغ‌های جلو و عقب، مناسب است. اما با این وجود، نمی‌توان آن را خودرو زیبایی دانست و صرفا باید بگوییم طراحی متوسطی دارد.

مشخصات فنی چانگان


سی‌اس ۳۵ یک خودروی شاسی‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو است که بر مبنای خودروی سدان Changan EADO توسعه داده شده است. چانگان در ابتدا این خودرو را تنها با پیشرانه‌‌ای به حجم 1.6 لیتر و در دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد؛ اما در پاییز سال 2014امکان سفارش آن را با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری نیز فراهم کرد؛ البته این پیشرانه تنها به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی دستی قابل سفارش است. اما سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و 16 سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل 123 اسب بخار در دور موتور 6000دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS35 تولید می‌کند، معادل 160نیوتن‌متر است که در دور موتور 4000دور بر دقیقه حاصل می‌شود. عملکرد سوپاپ‌ها نیز توسط سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شودسایپا سی‌اس 35 را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع 5سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر، حدود 7 لیتر مصرف سوخت دارد حداکثر سرعت مدل اتوماتیک سی‌اس 35 معادل 180کیلومتر بر ساعت است و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 14 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت که چندان رضایت‌بخش نیست

مشخصات کابین


در داخل کابین هم اوضاع به همین شکل به پیش می‌رود. کابین چانگان CS35 طراحی زیبایی دارد هرچند باید این اتفاق را نتیجه کپی برداری از محصولات اروپایی و آمریکایی و حتی کره‌ای بدانیم چراکه طراحی داشبورد و کنسول وسط، مشخصا از برخی خودروهای کمپانی‌های مطرح جهان الگوبرداری شده است. بیشتر قطعات به کار رفته در کابین مطابق معموا از پلاستیک هستند اما سایپا تصمیم گرفته برای مدل اتوماتیک، صندلی‌های چرمی را مورد استفاده قرار دهد. به علاوه اینکه استفاده از دوخت قرمز رنگ، کمی تنوع در کابین به وجود آورده. کیفیت متریال کابین چندان بالا نیست اما از بسیاری از رقبای چینی بهتر است هرچند نمی‌توان انتظار بالایی از آن داشت. این نکته را هم در نظر بگیرید که فضای داخلی چندان بزرگ نیست و برای یک خانواده پرجمعیت، فضای زیادی ارائه نمی‌دهد.از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای چانگان CS35 می‌توانیم به سنسور دنده عقب، 4 کیسه هوا، کروز کنترل، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سيستم صوتي مجهز به راديو +CD Player با قابليت پخش MP۳ و پورت USB، مجهز به ۶ بلندگو و چراغ دیلایت اشاره کنیم.

سیستم تعلیق و ایمنی چانگان


چانگان برای محور جلوی سی‌اس 35، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون را برگزیده و در محور عقب آن از نوع سیستم تعلیق غیر مستقل بازوهای کشنده استفاده کرده است. سیستم فرمان چانگان CS35 از نوع الکترونیکی EPS است و با استفاده از یک موتور الکتریکی، در مانورهای مختلف به راننده‌ جهت تسهیل چرخش فرمان کمک می‌کند.
ترمزهای جلو و عقب چانگان CS35، به‌ ترتیب از نوع دیسکی خنک‌شونده و دیسکی ساده هستند؛ این موضوع را می‌توان یکی از نقاط قوت سی‌اس 35به‌ شمار آورد، چرا که هنوز هم در محور عقب بسیاری از خودروهای داخلی از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.
advertising