آموزش تهیه رب لیمو عمانی

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 99/04/22
آموزش تهیه رب لیمو عمانیاز رب لیمو عمانی در انواع خورش های ایرانی مانند قیمه ، قورمه سبزی ، کرفس و همچنین آبگوشت استفاده می شود و مزیت آن بر لیمو عمانی این است که به هیچ عنوان در غذا طعم تلخ ایجاد نمیکند زیرا در هنگام تهیه رب لیمو عمانی، تخم های لیمو گرفته میشود و مزیت دیگر آن این است که نسبت به لیمو عمانی بسیار با صرفه تر است.

مواد لازم برای تهیه رب لیمو عمانی:


لیمو عمانی زرد: ۲۵۰ گرم
شکر: ۵۰۰ گرم
آب: ۵ لیوان
آبلیمو: ۳ قاشق غذا خوری
نمک: ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رب لیمو عمانی:


1. ابتدا لیمو عمانی های خشک شده زرد که رنگ آن ها روشن تر است را برای درست کردن سس انتخاب کنید . هسته آن جدا بکنید ، قسمت تیره رنگ وسط لیمو هم حتما جدا بکنید چون سس تلخ می شود.
2. سپس لیموهای جدا شده را داخل یک قابلمه بریزید وآب را اضافه بکنید . قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید . اجازه بدهید لیمو ها کمی نرم شوند . وقتی لیمو ها کامل نرم شد قابلمه را پایین بیاورید . سپس با غذا ساز مخلوط لیمو وآب را به پوره نرم تبدیل کنید.
3. سپس مواد پوره را داخل قابلمه بریزید وروی شعله گاز با حرارت ملایم بگذارید . شکر را اضافه کنید وهم بزنید تا زمانی که سس به غلظت مورد نظر برسد.
4. حتما توجه بکنید سس بیش از اندازه غلیظ نشود واگر شد مقداری آب ولرم اضافه کنید.
5. در مرحله آخر نمک و آبلیمو را اضافه کنید وشعله گاز را خاموش کنید .سس را بعد از سرد شدن کامل داخل شیشه جا سسی ریخته ودر یخچال نگه داری کنید.
advertising