توصیه هایی برای سفر زمستانی

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/09/23
توصیه هایی برای سفر زمستانیگاهی آنقدر به مسافرت عادت می کنیم که سفر بخشی از زندگی مان می شود و حتی در روزهای برفی هم نمی توانیم دور آن را خط بکشیم. همه ما دوست داریم تا سفر زمستانی مان با کمترین زحمت و بیشترین لذت همراه باشد و هر چقدر هم باران و برف ببارد باز هم صحیح و سالم به مقصد برسیم. درست است که روزهای برفی یکی از زیباترین و شادترین روزهای زندگی اند و سفر در این روز می تواند حسابی خاطره انگیز شود اما برای اینکه در روز برفی سفر ایمنی داشته باشید باید یک سری نکات را رعایت کنید.

غذای مناسب همراه خود داشته باشید


شاید در فصل های دیگر سال به راحتی بتوانید حتی در جاده های فرعی هم مغازه ای را پیدا کنید که از آن مواد خوراکی بخرید اما در زمستان و روزهای برفی شرایط کمی فرق می کند. گاهی هوای برفی شما را مجبور می کند که کنار بزنید و مدتی را در ماشین بمانید برای همین حتما باید همراه خود خوراکی و تنقلاتی مثل انواع مغزها و کنسروها را داشته باشید. کمی آب جوش هم همراه خود بردارید، در هنگام سرمای هوا خوردن یک لیوان چای داغ هم می چسبد و هم گرمتان می کند.

جعبه کمک های اولیه همراه خود داشته باشید


هرچند که در همه فصل های سال بهتر است که این کیف کمک های اولیه را همراه خودتان داشته باشید اما نیاز به این جعبه در فصل های سرد سال بیشتر است. در این جعبه داروها و چیزهایی مثل باند ساده و چسب زخم قرار دهید.

لباس های گرم و مناسب بردارید


از لباس های سبک و در عین حال گرم استفاده کنید و یادتان باشد که یکی از لباس هایی که باعث گرم ماندن می شود اما معمولا نادیده گرفته می شود کلاه های گرم پشمی است. از آنجاییکه پاها با برف در تماس است باید حتما از کفش گرم و مناسب استفاده کنید. اگر دوست دارید در هوای برفی، برف بازی کنید همراه خود دستکش داشته باشید چون بدون دستکش دست زدن به برف کمی سخت است!

لاستیک و تایر های خودرو را بررسی کنید


قبل از هرگونه سفر جاده ای یا خیابانی در زمستان، ضخامت و کیفیت مناسب و عاج های لاستیک و تایر خودروی خود را به دقت بررسی کرده و از کیفیت و سلامت آنها اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که میزان باد و ارتفاع لاستیک ها برای هر خودرویی متفاوت است، به عدد آن دقت کرده و حتما پیش از سفر، آن را چک کنید.

برف پاک کن‌ های شیشه خودرو را چک کنید


دید کافی برای رانندگی در شرایط مختلف بخصوص در خیابان و جاده های برفی و بارانی مستلزم کیفیت بالای شیشه و برف پاک کن شیشه های جلو و گاها عقب خودرو است. در صورتی که برف پاک کن خودرویتان قدیمی شده، بخوبی روی شیشه حرکت نمی کند و یا در صورت حرکت خطوط و آثاری از خود برجای می گذارد، حتما آن را تعویض کرده و مخزن آب شیشه شور برف پاک کن را پر کنید.

چراغ های خودرو را تست کنید


قبل از سفر، حتما از سلامت و کیفیت نور چراغ های جلو و عقب خودروی خود اطمینان حاصل کنید. آن را روشن کرده و در صورتی که کم نور بود یا سوخته بود، آن را تعویض کنید.

باک بنزین خودرو


به منظور جلوگیری از گیر کردن در جاده های سرد و برف گیر زمستانی، حتما باک بنزین خودروی خود را پر کنید تا در صورتی که مجبور شدید در جاده برف گیر، ساعت های طولانی در جاده بمانید و خودروی تان را روشن نگه دارید، از تمام شدن بنزین هراس نداشته باشید.

گوشی همراه


به منظور جلوگیری از مواجهه با مشکلات گیر کردن در جاده های برفی، گوشی همراه خود را فول شارژ کرده و در صورت لزوم، به منظور تماس گرفتن با نیروهای امدادی برای آن اعتبار کافی بخرید.

زنجیر چرخ و تجهیزات برفی به همراه داشته باشید


رفت و آمد بدون زنجیر چرخ در جاده های برون شهری در اکثریت قریب به اتفاق کشورها و شهرها ممنوع است بنابراین برای آنکه توسط پلیس راه خودرویتان توقیف نشود و بتوانید به راه خود ادامه دهید، حتما زجیر چرخ به همراه داشته باشید.

شماره تماس با نیروهای امداد مخصوص خودروی خود را به همراه داشته باشید


در آخر باید گفت که رانندگی ایمن در فصل زمستان و سرما، دارای قوانین و مقررات ویژه ای است که رانندگان باید به منظور کاهش احتمال تصادف و جلوگیری از بروز مشکل و گیر کردن در جاده های برفی و بارانی فصل زمستان، این نکات و قوانین را رعایت کنند تا سفری ایمن و بی خطر را پشت سر بگذارند.
advertising