مجسمه ژنرال گو آن یو با ارتفاع 48 متر در شهر هانگزو چین

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/26
مجسمه  ژنرال گو آن یو با ارتفاع 48 متر در شهر هانگزو چین

مجسمه گو آن یو


کشور چین با هزاران سال قدمت و فرهنگی غنی دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در خود جای می دهد.آثار باستانی و تاریخی زیادی ازهزاران سال قبل در این کشور وجود دارد اما به تازگی در پارکی در شهر هانگزو (Jingzhou)، استان هوبی (Hubei) واقع در کشور چین مجسمه ای عظیم از یک جنگجوی شجاع چینی که در تاریخ چین بسیار تاثیر گذار بوده ساخته شده است.

این مجسمه که ارتفاع 48 متری دارد بر روی پایه ای به ارتفاع ۱۰ متر قرار گرفته است و وزنی بالغ بر 1320 تن را داراست.مجسمه فوق مربوط به یکی از ژنرال های چینی در قرن سوم میلادی است که سلاحی بزرگ و تبر مانند در دست دارد که “تیغه هلالی اژدهای سبز نامیده می شود.”
مجسمه  ژنرال گو آن یو با ارتفاع 48 متر در شهر هانگزو چین
ژنرال گو آن یو , جنگجویی بوده است که در زمان اغتشاشات تاریخی چین می زیسته است ژنرال گو آن یو به خاطر دلاوری ها و فداکاری هایی که در طول این دوران از خود به نمایش گذاشته بود در تاریخ چین ماندگار شده است مردم چین از پیر تا جوان این جنگجوی نام آور را بسیار دوست می دارند و معمولا داستان هایی آمیخته با افسانه و دلاوری های این ژنرال برای هم شرح می دهند.

مجسمه دیگری از این دلاور و جنگجوی چینی در زادگاه وی یعنی استان شانشی نیز وجود دارد که 61 متر البته به علاوه پایه 19 متری آن ارتفاع دارد. ژنرال گو آن یو در سه دوره مختلق امپراتوری چین زندگی می کرده است و هر سه دوره را در طول ایام زندگی خود درک کرده است ژنرال گو ان یو اسطوره چینی ها است و در مورد وی افسانه ها و داستان های زیادی نقل کرده اند حتی در برخی موارد وی را در حد خدایان بالا برده اند.

ژنرال “گو آن یو” که در دوره سه امپراطوری چین می زیسته است در حال حاضر یکی از اسطوره های بزرگ چینی است و حتی داستان زندگی وی در رمانی مشهور چاپ گردیده است. مردم چین وی را در حد خدایان دانسته و افسانه های بسیاری را از او نقل می نمایند.با این وجود بعید نیست که این مجسمه عظیمی به زودی به نماد اصلی کشور چین بدل گردد.
advertising