پارک مینیاتور تبریز

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/20
پارک مینیاتور تبریز

پارک مینیاتور اولین پارک موضوعی تبریز


پارک مینیاتوری، اولین پارک در سطح کشور است که در آن بناهای شهر به صورت کوچکتر طراحی شده و به نوعی جاذبه گردشگری جدیدی ایجاد شده تا بناهای تاریخی سطح شهر در مقیاس کوچکتر در یک مجموعه واحد به نمایش گذاشته شوند.

آثار تاریخی و دیدنی تبریز که در این مجموعه به صورت ماکت ساخته شده اند، عبارتند از: عمارت ائل گلی، کاخ شهرداری، ارک علیشاه، مقبره الشعرا، برج خلعت پوشان، مسجد کبود، برج یانقین، کلیسای مریم مقدس، ساختمان بانک ملی، ساختمان ایستگاه راه آهن، پل کابلی، کاخ استانداری و …
پارک مینیاتور تبریز
پارک مینیاتور در کنار معرفی آثار تاریخی به مسافران، به یک مرکز گردشگری و دیدنی برای شهروندان نیز تبدیل شده است. شاید به دلیل اینکه پارک مینیاتور اولین پارک موضوعی در تبریز می باشد، برای بازدید کنندگان از خوشایندی قابل توجهی برخوردار است.

جنس سازه‌های این پارک از فایبرگلاس و موادی انتخاب شده که در برابر برف و محیط طبیعی پارک مقاوم باشند و سازه‌ها با همه ظرایف و دقایق موجود در نمونه‌ واقعی ساخته شده‌اند و آماده‌ عرضه در مقابل دیدگان تماشاگران و بازدیدکنندگان خود هستند.

نکته قابل تامل در زیباسازی این پارک، گل کاری انبوه و استفاده از گلهای خاص و طرح ژاپنی و مینیاتوری و همچنین استفاده از تابلو های سخنگو برای معرفی اماکن به زبانهای مختلف بر اساس زبان مراجعین میباشد.

ایده‌ این طرح توسط یک تیم 17 نفره متشکل از 4 نفر استاد دانشگاه، 2 نفر فوق لیسانس و 11 کارشناس هنری، طراحی و ساخت شده است.
پارک مینیاتور تبریز واقع در خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار، توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در سال 1390 شمسی احداث شده است.

لازم به ذکر است که حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردا یکی از مهم ترین اهداف در سراسر جهان است که به منظور دستیابی به آن، روش های جذابی در نظر گرفته می شود و ماکت پارک ها هم یکی از این روش ها می باشد. اما متأسفانه برخی از بازدیدکنندگان این موارد را نادیده گرفته و اقدام به انجام کارهایی می کنند که منجر به تخریب این آثار هنری می شود.
advertising