باغ پرندگان تهران

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/14
باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان پایتخت ایران


شاید باورش کمی سخت باشد اما در هوای آلوده و پردود تهران یکی از زیبا ترین و خاطره انگیزترین باغ‌های پرندگان وجود دارد که با کمک طبیعی ترین ابزارها و منابع تولید شده است که از جمله آنها می توان به سنگ های طبیعی، نی و چوشال، چوب و … اشاره نمود. این باغ زیبا در شمال شرقی پایتخت کشورمان واقع شده و یکی از بزرگترین مجموعه‌های نگهداری پرندگان می باشد.
باغ پرندگان تهران
یکی از بهترین جذابیت های باغ پرندگان تهران،‌ نوع طراحی خاص و منحصر به فرد محوطه آن است. جایی که با مسیرهای سنگفرش شده، درختان و گل های زیبا بازدیدکنندگان را به سوی خود می خواند و با سایه بان هایی از جنس چوب،‌ نی و پوشال،‌ نیمکت و آلاچیق های چوبی، تابلوهای راهنما به خط نستعلیق، آبشارها و برکه ها و پل های چوبی کوچک به استقبال آنها می رود.

دراین مجموعه بی نظیر پرندگان زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به کبوتر، طوطی، کلاغ، خروس، فنج اشاره نمود. این پرندگان در محوطه جلویی باغ واقع شده‌اند و همچنین تعدادی طوطی سخنگو که ورود بازدید‌کنندگان را خوشامد می‌گوینددر قسمت میانی باغ که به کمک آبشا‌ها و برکه‌های بزرگی احاطه شده‌اند پرندگانی مانند قرقاول،طاووس، پلیکان، فلامینگو زندگی می کنند. آب این برکه‌ها از بالادست باغ تامین می‌گردد.

در شمالی‌ترین قسمت باغ و در بزرگ‌ترین قفس مجموعه گونه‌هایی ازعقاب روی درختان تنومند بی شاخه نشسته اند. همچنین در این قفس تعدادی لاشخور نیز به چشم می خورد.

دربخش جنوبی باغ نیز زیستگاهی برای پرندگانی چون قوهای سیاه و سفید و اردک ها ایجاد شده است. قوهای زیبا در کنار یکدیگر بر روی آب برکه مشغول شنا کردن هستند واین یکی از زیباترین مناظری است که شما می‌توانید در این محیط ببینید.

مسیر دسترسی


1- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ خيابان هنگام، خيابان 35 متری استقلال، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران
2- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ بزرگراه شهيد بابايی شرق بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران
advertising