معرفی مناطق دیدنی ابوظبی در امارات متحده عربی

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/09/21
معرفی مناطق دیدنی ابوظبی در امارات متحده عربیابوظبی یکی از شهرهای ثروتمند جهان است که جزو امارات متحده عربی محسوب می‌شود. چهره‌ی پر زرق و برق و مدرن آن برای هر مسافری جذاب است. این شهر که به ساختمان‌های لوکس و امکانات رفاهی‌اش معروف است پر جاذبه‌هایی است که گردشگران را حیرت‌زده می‌کند. بنای شهر ابوظبی از سال ۱۷۶۰ میلادی رو به رشد نهاد و همچنان بر بلندای برج مدرنیته ایستاده است. جاهای دیدنی ابوظبی برای هر گردشگری شگفتی بسیاری به همراه دارد.

ساحل جزیره سعدیات ابوظبی


تابش آفتاب، هوای پاکیزه، زلالی آب‌ها و نسیم‌های ملایم از جمله‌ برکات طبیعی ساحل جزیره سعدیات است. در این ساحل زیبا قدم بزنید، آواز بخوانید، از طبیعت لذت ببرید و آفتاب بگیرید. ساحل این جزیره یکی از زیباترین سواحل شهر است که باید از آن بازدید کرد و آن را در لیست جاهای دیدنی ابوظبی قرار داد. روبه خلیج فارس بر شن‌های سفید پهلو بزنید و از این تابلوی بی‌نقص لذت ببرید. سحل جزیره سعدیات یکی از بهترین ساحل‌های ابوظبی است که در سال ۲۰۱۳ در جزیره سعدیات با کلی امکات تفریحی متنوع افتتاح شده است.
معرفی مناطق دیدنی ابوظبی در امارات متحده عربی

مسجد شیخ زاید ابوظبی


مسجد شیخ زاید یکی از جاهای دیدنی ابوظبی است که زیبایی بی‌مرز معماری اسلامی را نمایش می‌دهد. به هنگام بازدید از این بنای شکوهمند چیزی جز ستایش بر زبان نمی‌آید. این مسجد شگفت‌انگیز با۸۰ گنبد مرمری، ۱۰۰۰ ستون و ۴ مناره ۱۰۷ متری یکی از شاهکارهای معماری مدرن اسلامی است. این تنها بخشی عظمت مسجد شیخ زاید است، این بنا بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی، سومین مسجد بزرگ جهان است. از جزئیات معماری و تزئینات مسجد شیخ زاید همین بس که هزار تن مرمر یونانی در ساخت بنای این مسجد به کار رفته و منبت‌کاری‌های ظریف آن با لاجورد، عقیق قرمز، یاقوت، صدف، یشم، مروارید و تیله تزئین شده‌اند.

در کنار این زیبایی‌هایی که معماری بنا در چشم بینندگان می‌نشاند بزرگ‌ترین فرش دستبافت جهان در این مسجد قرار دارد. فرشی زیبا و خوش نقش که ۱۲۰۰ بافنده با کار مداوم به مدت ۲ سال آن‌را تکمیل کردند. همچنین بزرگ‌ترین لوسترها جهان را می‌توانید در این مسجد ببینید و حیرت‌زده شوید. نور پردازی مسجد شیخ زاید آن‌را به یکی از دل‌انگیزترین جاهای دیدنی ابوظبی بدل می‌کند. نورپردازی این اثر از ماه گرفته می‌شود و زمانی‌که ماه شب چهارده به درخشش بنشینید شما تصویری بی‌نظیر از مسجد را در چشم خود دارید. برای آن که چنین نورپردازی خلاقانه ای در مسجد شیخ زاید ایجاد شود، از ۲۲ برج نوری و تعداد مناسبی پروژکتور بهره گرفته اند.

این مسجد به افتخار نخستین رئیس جمهور کشور امارات متحده عربی؛ شیخ زاید ، به این نام خوانده می‌شود و مقبره‌ی او نیز در این مکان قرار دارد. این بنا را سومین جاذبه‌ی پر بازدید جهان می‌دانند که جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران دارد. باید بدانید که بازدید از این اثر برای بانوان نیازمند رعایت حجاب کامل است و در همان ابتدای ورود به شما لباس مناسب امانت می‌دهند.

بلوار ساحلی کورنیش ابوظبی


شب‌های لذت‌بخش ابوظبی را در بلوار ساحلی کورنیش تجربه کنید. این منطقه به‌ویژه در تابستان طرفداران بسیاری دارد و مملو از جمعیت است. فضاهای سبز متنوع، فواره‌ها، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، وسایل بازی کودکان نیمکت‌ها و آلاچیق‌های خنک، از امکانات تفریحی این بلوار هستند که در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد. کافه‌ها و رستوران‌های حاشیه‌ی این مسیر لذت خوردن یک نوشیدنی عربی و غذاهای خوش‌عطر را برای شما به همراه دارد. مسجمه‌هایی که در این بلوار گرفته‌اند چهره‌ی دلربایی به بلوار ساحلی کورنیش می‌دهند و آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی برای شب‌گذرانی تبدیل می‌کند.

پارک فراری ابوظبی


اگر در میان جاهای دیدنی ابوظبی به دنبال هیجان هستید دنیای فراری منتظر شما است. این مرکز سرگرمی یکی از مراکز تفریحی لوکس ابوظبی محسوب می‌شود که بازی‌های بسیار گران‌قیمتی دارد. دنیا فراری را بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده‌ی جهان می‌دانند که در سال ۲۰۱۰ در جزیره‌ی یاس افتتاح شد. این مجموعه‌ی گردشگری و تفریحی دویست هزار مترمربع سقف دارد. یکی از مهیج‌ترین سرگرمی‌های این مجموعه فرمول روسی است که عت این ترن به ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با استفاده از سیستم هیدرولیکی پیشرفته خود در ۵ ثانیه به سرعت حداکثر می‌رسد. شتاب اولیه ی ترن، سرعت آن را در ۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

طول مسیر حرکت ترن ۲٫۲ کیلومتر است و شکل آن از پیست ناتزیوناله مونتزا در ایتالیا الهام گرفته شده است. در کنار این سرعت جنون‌آور رولرکاستر، چند موزه‌ی فراری، فروشگاه لوازم برند فراری و بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی با ماشین‌های برند فراری از دیگر تجربه‌های لذت‌بخش دنیای فراری است. همچنین اگر به دنبال چشیدن یک غذای ایتالیایی با کیفیت هستید در رستوران دنیای فراری می‌توانید این طعم را تجربه کنید.

جزیره یاس ابوظبی


جزیره یاس یکی از جاهایی است که تمام لذت‌ها و تفریحات را برای مسافران یکجا جمع کرده. این جزیره‌ی دست‌ساز بشر یکی از مراکز تفریحی شهر ابوظبی است که انواع تفریحات آبی را در آن می‌توانید تجربه کنید. این پارک آبی که کمتر از یک دهه از افتتاح آن می‌گذرد حالا هفتمین پارک آبی برتر جهان است و توانسته از نظر کیفیت نظرهای بسیاری را به‌خود جلب کند. سرسره‌های غول‌آسا، تونل‌های پیچ‌در‌پیچ، رولرکاستر آبی و لیزخوردن در ارتفاع بالا از هیجاناتی هستند که تپش قلب شما را بالا می‌برند و خاطراتی فراموش نشدنی می‌سازند. مساحت این جزیره‌ی مصنوعی ۲۵کیلومتر مربع است و در کنار پارک آبی خود،

هتل‌های لوکس و کافه رستوران‌های ممتازی دارد تا در کنار تفریح به آرامش و استراحت بپردازید. همچنین در فضای جزیره می‌توانید تجربه‌ی یک شنای آرامبخش را داشته باشید. شرکت آلدر پراپرتی ساخت این جزیره‌ی رویایی را بر عهده دارد. جزیره ی یاس در آب های خلیج فارس ساخته شده و از راه های زمینی، دریایی، و هوایی قابل دسترسی است. جزیره‌ی یاس نمونه‌ای تمام عیار از جاهای دیدنی ابوظبی است که هر سلیقه‌ای را راضی و خوشحال می‌کند.

کاخ الحُصن ابوظبی


این کاخ سفید پوش یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی است. کاخ الحصن بنایی سفید رنگ است که تاریخ آن به ۱۷۹۳ میلادی می‌رسد و قدیمی‌ترین ساختمان شهر ابوظبی محسوب می‌شود. این بنا در ابتدا برای استقرار خاندان سلطنتی ساخته شد تا مرکزی باشد برای حکومت، در سال‌های بعد این اثر مورد مرمت قرار گرفت. در حال حاضر این کاخ تاریخی برای انجام پژوهش‌های فرهنگی و تاریخی مورد استفاده قرار گرفته است که همچنین آثارو استاد و مهمی در آن نگهداری می‌شود. کاخ الحصن با نام‌های قلعه سفید یا دژ قدیمی در میان مردم معروف است. در کاخ یک موزه وجود دارد که در آن اشیاء و آثار سنتی، تصاویر تاریخی، بخش تاریخ طبیعی و حیوانات ساکن صحرا به نمایش در آمده است.

قصر امارات ابوظبی


این قصر یکی از بناهای پر شکوه معماری ابوظبی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. این ساختمان از هتل‌های پر آوازه‌ی شهر است که علاوه بر کیفیت سرویس دهی و ویژگی‌های رفاهی_اقامتی از سازه‌ای بسیار زیبای ابوظبی محسوب می‎شود و از نظر اهمیت برای شهر مانند برج خلیفه دبی است. این هتل در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و رستوران‌های آن یک‌سال بعد شروع به فعالیت کرد. قصر امارات شامل ۳۹۴ مرکز اقامتی است که دارای ۳۰۲ اتاق است و مابقی آن سوئیت است. از دیگر امکانات این هتل سالن اجتماعات با ظرفیت ۱۱۰۰ نفر و ۴۰ اتاق مخصوص جلسات، زمین‌های تنیس، دو مجموعه آبی، استخر روباز، زمین‌های کریکت، راگبی و فوتبال است.

دهکده میراث ابوظبی


این دهکده‌ی گردشگری برای زنده نگه‌داشتن حیات سنتی شهرهای خلیجی بنا شده است. پروژه‌ی دهکده میراث مانند دیگر نمونه‌‌های مشابهش در جهان برای اینکه گردشگران با فرهنگ و شیوه‌ی زندگی مردم هر کشور آشنا شوند پدید آمده‌اند. با گردش در این دهکده‌ی جذاب بیش از پیش با سنت‌ها، آداب و رسوم و صنایع دستی مردم ابوظبی آشنا شوید. این دهکده در سال ۲۰۰۱ آغاز به‌کار کرد و مانند روستایی قدیمی رو به رشد است.

بیمارستان شاهین‌ های ابوظبی


سال‌ها است که فرهنگ بومی ابوظبی با شاهین‌ها گره خورده و این پرنده از محبوب‌ترین‌های مردم این شهر است و این را می‌توان خاصیت همه‌ی کشورهای خلیجی دانست. این پرندگان افسانه‌ای به حدی برای مردم شهر مهم هستند که برای درمان و رسیدگی به وضعیت سلامت آن‌ها کلینیکی فراهم شده است. اگر شماهم از عاشقان این پرنده‌ی زیبا و سرسخت هستید باید برای همراهی با تور گردشی بلیط تهیه کنید. این تور شامل بازدید از موزه شاهین‌ها، اتاق معاینه و فضای پرواز آزاد است.

پارک مرکزی مشرف ابوظبی


اگر در میان جاهای دیدنی ابوظبی دنبال نقطه‌ای برای آرامش هستید این پارک یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است. گل‌های رنگارنگی که در باغچه‌ها خودنمایی می‌کنند و درختان تنومندی که سایه‌ی خود را بر روی خستگی مسافران می‌اندازند از عوامل طبیعی‌ای هستند که این پارک را دلرباتر می‌کنند. این پارک محلی برای اجرای موسیقی‌های محلی هستند و همیشه گردشگران بسیاری را گرداگرد خود جمع می‌کنند. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند کودکان را به این پارک بکشد وسایل بازی متنوعی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌اند. عصرهای این پارک پر از رفت و آمد مسافران و مردم محلی است. این پارک از بخش‌های مختلفی همچون: خانه سایه‌ها و باغ گیاهشناسی، باغ وحش حیوانات، آب وادی، آمفی تئاتر، بازار شناور، فضای چمن مخصوص پخش فیلم در فضای بیرون، باغ حکمت و … تشکیل شده است.

برج های اتحاد ابوظبی


برج های اتحاد را می‌توان در لیست مرتفع‌ترین جاهای دیدنی شهر ابوظبی قرار داد. برج‌های پنجگانه‌ای که هزینه ساخت آن‌ها بالغ بر ۲٫۵ میلیارد درهم است. بنای این برج‌ها درست در مقابل قصر امارات قرار دارد. اگر در بلندای این برج‌ها قرار بگیرید زیباترین تصاویر از خلیج فارس و شهر ابوظبی در برابر چشم‌هایتان ساخته می‌شود و دقایقی را غرق هیجان و زیبایی محض می‌شوید. برای این کار باید وارد سکوی بازدید برج شوید. اگر از ساکنین هتل برج‌های اتحاد نیستید باید مبلغی را به‌عنوان ورودی پرداخت کنید. علاوه بر بازدید از این منظره‌ی زیبا می‌توانید از غذاهایی که در رستوران‌های سکوی بازدید سشرو می‌شوند نوش جان کنید.
advertising