آسمان نمای مسکو از مهمترین مراکز دیدنی روسیه

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/04/11
آسمان نمای مسکو از مهمترین مراکز دیدنی روسیه

آسمان نمای مسکو از بزرگترین آسمان نماهای جهان


آسمان نما به مرکزی گفته می شود که در آن دنیای افلاک توسط انسان ها شبیه سازی می شود. این کار باعث پیشرفت انسان ها در حوزه ستاره شناسی و آشنایی عموم مردم با علوم ستاره ها شده است.
آسمان نمای مسکو از مهمترین مراکز دیدنی روسیه
همان طور که به سینما می رویم تا فیلم هایی شبیه سازی شده از زندگی انسان ها را تماشا کنیم می توانیم در آسمان نما هم دنیایی شبیه جهان واقعیِ آسمان ها را ببینیم. البته از یاد نبرید که آسمان نماهای مدرن بخش هایی هم دارند که در آن ها امکان دیدن آسمان واقعی با استفاده از تلسکوپ نیز وجود دارد.

یکی از کهن ترین و در عین حال مجهز ترین آسمان نماهای دنیا در شهر مسکو قرار دارد که ساختش از سال 1927 تا سال 1929 به طول انجامید به همین خاطر امروزه از مهم ترین مراکز دیدنی این شهر به شمار می آید و طرفداران زیادی دارد.آسمان نمای مسکو سیزدهمین آسمان نمای مهم در دنیاست و از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است.

برای ساخت این بنا 250,000 روبل روسیه هزینه کردند. این مکان در ابتدا در مراسمی خصوصی بازگشایی و سپس در تاریخ 5 نوامبر سال 1929 به روی عموم باز شد.از آن جا که آسمان نمای مسکو از قدیمی‌ترین و بزرگترین آسمان نماهای جهان به شمار می‌آید شهرت جهانی دارد و از آن به عنوان یکی از دیدنی‌های روسیه نام برده می‌شود.

بخش های مختلف آسمان نمای مسکو


بخش‌های مختلف این آسمان نما نظیر سالن بزرگ ستارگان، سالن کوچک ستارگان، موزه اورانیا و موزه تعاملی به شما کمک می‌کند تا پدیده‌های طبیعی مربوط به ستاره شناسی را واقعی‌تر و بهتر درک کنید.

سالن بزرگ ستارگان


سالن بزرگ ستارگان که در طبقه سوم قرار گرفته اصلی‌ترین بخش آسمان نمای مسکوست و سالنی پر از صندلی‌های متحرکی دارد که به شما امکان می‌دهد روی آن‌ها دراز بکشید و به تماشای افلاک بنشینید و از گذشته، حال و آینده ستارگان کهکشان راه شیری مطلع شوید. این قسمت آنقدر واقعی طراحی شده که تصور می‌کنید در یک سفر فضیی واقعی قرار گرفته‌اید و اطراف کره زمین گشت و گذار می‌کنید.

سالن کوچک ستارگان


بخش سالن کوچک ستاره نیز به شما این تصور را می‌دهد که با تلسکوپی بزرگ و دقیق به آسمان پرستاره شب خیره شده‌اید. در این سالن حتی می‌توانید بر حلقه سیاره زحل سواری کنید و یک واقعیت را به شکل رویایی 5 دقیقه‌ای تجربه کنید.

اسکای پارک


اسکای پارک، دیگر بخش مهم آسمان نما یا همان پلانتاریوم مسکو بخش پارک آسمان یا اسکای پارک است. این بخش که در فضای آزاد قرار گرفته در حقیقت رصدخانه است، تلسکوپ‌های فوق پیشرفته در کنار وسایل ستاره‌شناسی قدیمی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

موزه لوناریم و اورانیا


در بخش موزه تعاملی لوناریم نیز می‌توانید حس یک کاوشگر فضا را تجربه کنید و از اختراعات جدید دانشمندان در عرصه فضانوردی و ستاره شناسی از نزدیک آگاه شوید. در موزه اورانیا دیگر بخش آسمان نمای مسکو تلاش شده تا قوانین جهان اطراف کره زمین با زبانی ساده به مردم آموزش داده شود. پاسخ هر سوالی از علم ستاره شناسی در اعصار مختلف تا هر سئوالی که در مورد نجوم داشته باشید را می‌توانید در این بخش پیدا کنید.
advertising