عظیم ترین اجرام کشف شده طبیعی

علمی و تکنولوژیجهان هستی

- 97/08/20
عظیم ترین اجرام کشف شده طبیعی

کهکشان راه شیری


یکی از بزرگترین کهکشان های اسمان که منظومه شمسی ما نیز در داخل آن قرار دارد چیزی در حدود 100 تا 120 هزار سال نوزی قطر دارد و همچنین تخمین زده می شود که نزدیک به 200 تا 400 بیلیون ستاره در آن وجود داشته باشد.

بزرگترین ستاره آسمان


ستاره های بسیار زیادی در اسنان وجود دارند و بسیاری از آن ها شاید خیلی بزرگ نباشند اما برای شما حتما جالب خواهد بود که بزرگترین ستاره آسمان را بشناسید." VY CMa" بزرگترین ستاره است که در تمام اسمان تا به حال کشف شده است. این ستاره نزدیک به 3 بیلیون کیلومتر قطر دار د و 1800 تا 2200 برابر بزرگتر از خورشیدی است که خود بزرگترین جسم منظومه شمسی است. این ستاره هاله ای قرمز را در اطراف خود دارد و البته عده ای آن را کوچکتر از آنچه به نظر می رسد می پندارند.

بزرگترین منبع آبی آسمان


بیشترین ابی که تا به حال یافت شده است در منظومه ما در داخل یک ابر بسیار قدمی قرار دارد که نزدیک به 12 بیلیون سال سن دارد. این ابر چیزی در حدود 140 تریلیون بار بیشتر از تمام آب هایی که بر روی زمین قرار دارد، اب ذخیره کرده است. این ابر که در یک سیاهچاله قرار دارد تقریبا 12 بیلیون سال نوزی با زمین فاصله دارد. مجققان می گویند ابی که در این ابر جمع شده ا ست تقریبا از زمان پیدایش اسمان ها وجود داشته است.

بزرگترین سیاه چاله


سیاهچاله های بسیار زیادی در اسمان وجود دارد و حتی تعدادی از آن ها در منظومه شمسی نیز هستند اما بزرگترین آن ها در فاصله 336 میلیون سال نوری ما قرار دارد و جرم این سیاهچاله تقریبا برابر با 21 بیلیون خورشید است. تعداد بسیار زیادی از کهکشان ها در داخل این سیاه چاله وجود دارند.
عظیم ترین اجرام کشف شده طبیعی

آسمان آسمان ها


حال فرض کنید که ما همه این عظمت را در یک اسمان قرا ر داده ایم و این آسمان ما در کنار چندین اسمان دیگر همه در کنار هم قرار دارند در هر کدام از ان ها می توانید موارد عظیم تری را فرض کنید. با دقت در این عظمتی می توان تازه به ذره ای از توانایی های خداوند دست پیدا کرد.
advertising