پارک چمران بزرگترین پارک شهر کرج

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/03/26
پارک چمران بزرگترین پارک شهر کرج

پارک چمران کرج


پارک چمران کرج با مساحتی در حدود 40 هکتار، بزرگ‌ترین پارک شهر کرج می‌باشد که از اواسط بلوار سرسبز ورودی اصلی شهر کرج که به همان نام است، آغاز شده و تا تپه‌های کلاک و ورودی جاده چالوس را دربر می‌گیرد. کناره‌های رودخانه کرج که از میان پارک چمران کرج عبور می‌کند، تفرجگاه مناسبی برای ساکنان کرج در روزهای تعطیل فراهم آورده است.این پارک نیمه‌طبیعی پوشیده از درختان انبوه است و عبور رودخانه‌ی کرج، آن را به محل مناسبی برای استراحت و تفریح خانواده‌ها تبدیل می‌کند.
پارک چمران بزرگترین پارک شهر کرج

امکانات پارک چمران کرج


پارک بانوان، وسایل ورزشی، موزه حیات وحش و دکه‌های کوچک و بزرگ مواد خوراکی از امکانات تفریحی این پارک محسوب می‌شوند. همچنین برای علاقمندان به سرعت و هیجان، در ورودی جنوبی پارک یک پیست کارتینگ قرار دارد.

از جمله امکانات پارک چمران کرج وجود یک شهر بازی زیبا و مجهز (که در سال 90 به عنوان شهر بازی نمونه کشور انتخاب شد)، یک سینما (در ضلع شمال غربی پارک) و باغ گل‌ها جهت پرورش گل و گیاه می‌باشد.

باغ گل‌ها که در ضلع جنوبی پارک شهید چمران واقع شده است، در سال 1384 خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع بنا شد که در آن بیش از 300 گونه گیاهی از جمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و … وجود دارد. این باغ دارای بخش‌های مختلفی از جمله محوطه پرچین‌های تو در تو، کلکسیون رز، قفس پرندگان، آبشار، آلاچیق، رستوران و کافی شاپ است.
advertising