پل رودخانه سن پل عشق پاریس

گردشگریمکان های تفریحی

- 98/01/12
پل رودخانه سن پل عشق پاریس

پاریس پایتخت عاشقان


در دنیا معروف است که پاریس پایتخت عاشق هاست و این آرزوی هر کسی در دنیا است که برای چند ساعت هم که شده، چند ساعتی را با یارش در خیابان های زیبای شهر پرسه بزند. کافی است در این شهر راه بروید تا زوج های جوانی را ببیید که در حال قدم زدن هستند و با نگاه های پر مهرشان همدیگر را نگاه می کنند.
پل رودخانه سن پل عشق پاریس
چند سال پیش کاری مد شد که کم کم محبوب و محبوب تر شد و حتی وجه ی جهانی پیدا کرد، عاشقان شروع به زیبا کردن پلی آهنین کردند. آنها قفل هایی روی این پل که به پل هنر (Pont des Arts) معروف است زدند، قفل هایی که روی آنها پیغام هایی عاشقانه از دوست داشتن یارشان بود. این قفل ها به مرور زمان بیشتر و بیشتر شدند تا اینکه تقریبا به یک سنت میان شیفتگان تبدیل شد. پل زیبای هنر روی رودخانه سن (Seine river) قرار دارد و نوع حصارهای آن باعث شده تا بتوان خیلی راحت روی آن قفل ها را نصب کرد.

قفل عشق


قفل عشق همانطور که از نامش معلوم است قفلی ایست که عاشق ها برای ابراز عشقشان به حصارها، پل ها و وسایلی عمومی از این قبیل می زنند و روی آن اولین حرف نامشان را حک می کنند و یا پیام کوتاه عاشقانه رویش می نویسند و کلید آن را به داخل آب یا مکانی دوردست می اندازند و باز شدن قفل را به دست سرنوشت می سپارند.

حدودا از سال 2000 تا به امروز رسم بستن قفل عاشقانه در کشورهای گوناگون باب شد و گسترش یافت. این اقدام امروز هم رو به زیاد شدن می رود. مهم ترین و مشهورترین مکانی که روی آن قفل می آویزند پل عشق در پاریس است که وزن قفل های آویزانش به چندین تُن رسیده است و هزاران قفل روی هم نصب شده اند.
advertising