هاربر بریچ شهر سیدنی استرالیا پنجمین پل قوسی در جهان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/12/17
هاربر بریچ شهر سیدنی استرالیا پنجمین پل قوسی در جهان

پل چوب رختی نماد شهر سیدنی


پل سازه‌ای است که دو مکان را به هم متصل می‌کند. در قدیم می‌گفتند پل طاقی است، بر روی رودخانه یا هر نوع گذرگاه که رفت‌وآمد را راحت‌تر می‌سازد. هاربر بریچ یا پل بندرگاه سیدنی در کشور استرالیا قرار دارد و در رده پل‌های فلزی، از قطعات فولاد ساخته شده است که به‌عنوان پنجمین پل قوسی در جهان شهرت دارد.این پل که بر روی بندرگاه سیدنی احداث شده مرکز شهر سیدنی را با مناطق شمالی این شهر مرتبط می‌کند.
هاربر بریچ شهر سیدنی استرالیا پنجمین پل قوسی در جهان
پل بندری سیدنی همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی واقع شده دو نماد اصلی شهر سیدنی را تشکیل داده‌اند و قطب گردشگری این شهر به حساب می‌آیند.ساکنان سیدنی، به دلیل ظاهر قوسی شکل آن، نام "پل چوب رختی" را بر روی آن گذاشته‌اند.

طرح کامل این پل در سال 1923 توسط جان برد فیلد پیشنهاد شد، اما بنا به دلایلی ساخت آن به تعویق افتاد. تا اینکه بالاخره در سال 1923 عملیات ساخت‌وساز آن شروع و بعد از ده سال به اتمام رسید.
دو خط ریلی برای عبور قطار در پل هاربر دیده می‌شود، چراکه ساخت راه‌آهن زیرزمینی در سیدنی با ساخت پل بندرگاه سیدنی یکی بوده است.

دو طرف پل محل رفت‌وآمد خودروها و بقیه سطح پل برای عبور عابر پیاده و دوچرخه در نظر گرفته شده است. جذابیت‌های پل هاربر به حدی است که گردشگران بی‌شماری به شهر سیدنی می‌آیند تا بر روی آن قدم بزنند و در میان چشم‌اندازهایی زیبایش عکس‌هایی رویایی و ناب بگیرند. همچنین می‌توانند کشتی‌هایی که بر روی سطح آب اطراف پل شناورند، را ببینند و به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینند
advertising