ربات آتش نشان در استرالیا

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/11/04
ربات آتش نشان در استرالیااسترالیا از جمله مناطقی است که به خاطر آب و هوای خاصش مرتبا دچار آتش سوزی می شود و از همین روی، تکنولوژی های مورد استفاده برای مقابله با حریق در این کشور اهمیت ویژه ای دارند. اما به لطف فناوری پیشرفته ای که اخیرا برای مقابله با حریق در جنگل های این کشور ساخته شده، به نظر نمی آید که در تابستان پیش رو، استرالیا مشکلی جدی در این حوزه داشته باشد.

تکنولوژی جدیدی که از آن سخن می گوییم، نوعی ربات بهره مند از توربین است که تحت عنوان TAF 20 از آن یاد شده که توسط دیوید الیوت وزیر خدمات اضطراری استرالیا و همچنین گرگ مولینز کمیساریای آتش نشانی و نجات منطقه نیو ساوت ولز در سیدنی رونمایی شد. این توربین رباتیک قابلیت های متعددی دارد که از آن جمله می توان به امکان شلیک جریانی از آب با برد 90 متر و همچنین اسپری کف تا مسافت 60 متر اشاره نمود. علاوه بر این، یک فن قدرتمند هم برای TAF 20 در نظر گرفته شده است که می تواند دود را از فضای یک اتاق پاکسازی کند.

TAF 20 را می توان به صورت از راه دور (تا مسافت 500 متری) هم کنترل نمود و آن را به سمت موقعیت هایی گسیل داد که بیش از اندازه برای آتش نشانان خطرناک هستند و باید بگویم که حفظ جان آتش نشان ها بالاترین اولویت را برای ما دارد. براساس اعلام مولینز، این ربات که شهردار ایالت نیو ساوت ولز خریداری کرده است در شهر Alexandria نگهداری خواهد شد تا در مواقع نیاز از آن استفاده شود.
advertising