پل طبیعت تهران بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/12/10
پل طبیعت تهران بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه

پل طبیعت عباس آباد تهران


پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در عباس آباد تهران است که تنها عابران پیاده حق عبور از آن را دارند و خودرویی بر روی آن مشاهده نمی شود. این پل بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار دارد و به این منظور ساخته شده تا یک راه ارتباطی میان پارک های طالقانی و آب و آتش فراهم آورد و این دو پارکِ شاخص پایتخت را به هم متصل کند.
پل طبیعت تهران بزرگترین پل عابر پیاده خاورمیانه
نورپردازی خاص و ویژگی های منحصر به فرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب ها به سوی خود می کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برای شان رقم می زند. پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. این سازه با مساحت 7950 متر مربعی خود خاطرات خوشی را در ارتفاع 40 متری از سطح زمین به شما هدیه می کند.

پل طبیعت تهران با امکانات مناسبی که برای گردشگران در آن تدارک دیده شده، هر روز شاهد حضور گردشگران زیادی است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ، فضای سبز زیبای کار شده در دو طرف پیاده راه و کافه گالری اشاره کرد. این پل با توجه به پس‌زمینه‌های زیبایی که در اطراف آن دیده می‌شود، به محلی زیبا برای عکاسی و گرفتن عکس‌های یادگاری هم تبدیل شده است.

طبقات مختلف پل طبیعت


سه طبقه در این پل وجود دارد که توسط رمپ هایی به یکدیگر راه دارند و هر یک امکانات و فضاهای متفاوتی را به رهگذران ارایه می دهند:

طبقه اول


طبقه اول با دیواره های شیشه ای خود فضاهایی مثل کافه - گالری، کافی شاپ، رستوران و... را شامل می شود. در این طبقه می توانید گشت و گذاری متفاوت در میان خوشمزه های ایرانی و فرنگی را تجربه کنید و از گوشه گوشه وسعت 1450 متری آن لذت ببرید.

طبقه دوم


اگر می خواهید تنها عبور از روی پل را تجربه کنید و توقف چندانی هم نداشته باشید به طبقه دوم بروید که 2870 متر مربع را به خود اختصاص داده است. در این طبقه سکوهایی در بخش های جنوبی و شمالی وجود دارند که دید فوق العاده ای از تهران به شما می دهند. این چشم انداز نقاشان و عکاسانی را به این محل می کشاند تا آثاری هنری را به وجود آورند. همچنین طراحی خاص فضای سبز موجود در این طبقه بسیار چشم نواز و کم نظیر است.

طبقه سوم


بهترین جای پل برای تماشای مناظر زیبا و گرفتن عکس های یادگاری و ملاقات های دوستانه و خانوادگی طبقه سوم آن است که مساحتی برابر 571 متر مربع دارد. این طبقه دو بخش دارد که به صورت دو حلقه بر روی طبقه دوم پل قرار گرفته اند. چند میدان با عرض حدودا 55 متر در این قسمت ساخته شده که ظرفیت زیادی برای ورود مردم دارند. بهترین چشم انداز را می توان در این قسمت به تماشا نشست و از آن لذت برد.
advertising