تفرجگاه سد گاوشان کردستان

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/11/22
تفرجگاه سد گاوشان کردستان

منطقه تفریحی سد گاوشان


معمولاً جایی که آب هست آبادانی و سرسبزی نیز هست. اطراف سدها به دلیل سرسبزی و طراوتی که دارند همیشه یکی از مکان های مورد نظر مردم برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح بوده اند. سد گاوشان کردستان نیز از این قاعده مستثنا نیست. سد گاوشان بزرگترین سد ساخته شده در غرب کشور می باشد که بر روی رودخانه گاوه رود ساخته شده و حجم آن 554 میلیون متر مکعب است.
تفرجگاه سد گاوشان کردستان
سد مخزني گاوشان در 45 كيلومتري جنوب شهر سنندج و 90 كيلومتري شمال شهر كرمانشاه واقع شده است. هدف از ساخت اين سد مهار آب رودخانه گاوه رود و ذخيره و انتقال آب آن به حوزه كرخه م يباشد. همچنين تامين آب شرب شهر كرمانشاه و آب مورد نياز كشاورزي حدود 31000 هكتار از زمي نهاي دشت هاي بيله ور و ميان دربند از ديگر اهداف اين سد به شمار مي آيند.

هر ساله در فصول گرم سال عده زیادی از گردشگران و بومیان منطقه برای تفریح به سد گاوشان استان کردستان مراجعه می کنند. اطراف سد را دشت های وسیع و سرسبزی فرا گرفته که شرایط را برای کمپ زدن بسیار مساعد می کند. دریاچه سد گاوشان مکان خوبی برای تفریح است. امّا مواظب خطرات احتمالی باشید. متأسفانه حوادث غرق شدگی در اثر بی احتیاطی در این دریاچه بی سابقه نیست. بنابراین حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید.
advertising