آداب و رسوم مردم کشور ترکیه

گردشگریفرهنگ و تمدن

- 97/08/11
آداب و رسوم مردم کشور ترکیه

کشور ترکیه


کشور ترکیه در غرب آسیا قرار دارد. این کشور دارای جمعیت ۸۰ میلیون نفری می باشد و دارای فرهنگ های مختلف و متنوع است. شهر استانبول پایتخت ترکیه است. این کشور دارای دشت های زیاد، سواحل تفریحی و گردشی، دره های حاصلخیز و شهرهای مدرن و روستاهای زیادی می باشد. معماری تاریخی شهر های این کشور بسیار گسترده و وسیع است. زبان رسمی مردم ترکیه، ترکی می باشد و شماری از مردم نیز به گویش های ترکی صحبت می کنند. ملیت ترکیه به خاطر مهاجرت مردم از مناطق مختلف، متنوع است. کشور ترکیه در همسایگی کشورهای یونان، بلغارستان، جورجیا، ارمنستان، جمهوری ارمنستان، جمهوری ایران، عراق و سوریه قرار دارد.

فرهنگ مردم ترکیه


در طی سال های اخیر این کشور در دو حوزه فرهنگ و هنر رشد گسترده ای داشته است. این کشور برای معرفی فرهنگ خود به سایر کشورها تعداد موزه ها و سینماها را افزایش داده است تا از این طریق فرهنگ خود را به سایر افراد بشناساند. مردم این کشور علاقه بسیار زیادی دارند تا با توریست ها در مورد فرهنگ غنی خود صحبت کنند. این مردم از لحاظ آداب و رسوم نقاط مشترک زیادی با مردم ایران دارند و به همین دلیل است که مردم ایران به راحتی با آنها کنار می آیند و این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. مردم این کشور در روابط خود بسیار دوستانه و عادی رفتار می کنند و هرگز از الفاظ و صفات استفاده نمی کنند.

نژاد و ملیت مردم ترکیه


مردم کشور ترکیه دارای چند نژاد هستند. تقریبا چیزی حدود ۷۰ درصد مردم این کشور را ترک ها و ۱۸ درصد دیگر را کردها تشکیل می دهند. بقیه جمعیت این کشور نیز از نژادهای مختلف ارمنی، یونانی، یهودی و گرجی هستند. همانطور که می دانید این کشور در میان دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد و به همین دلیل از گذشته تا به امروز مورد حملاتی ملیتی و قومی قرار گرفته است. به همین خاطر شاهد ملیت ها و نژادهای مختلف در این کشور هستیم. جمعیت عظیمی از کردهای این کشور در قسمت های شرقی و جنوب شرقی قرار دارند. اما جمعیت زیادی از ارامنه ساکن اطراف استانبول هستند. گرجی ها در سواحل دریای سیاه و یونانی ها نیز در استانبول هستند.

زبان و خط مردم ترکیه


با نگاهی به زبان و خط کشور ترکیه متوجه می شویم که مردمان این سرزمین از گذشته های دور از همین زبان و خط استفاده می کردند. البته در کنار زبان ترکی، زبان های کردی، انگلیسی و عربی نیز دیده می شود. زبان ترکی از گذشته ها در این کشور رواج داشته و قدیمی ترین نمونه آن کتیبه اورخون است که نشان دهنده قدمت این زبان است. در زمان و دوره فرهنگ اسلامی تحت تأثیر فرهنگ اعراب و ایرانی ها قرار گرفت و کلمات ایرانی و عربی وارد زبان ترکی شد. در زمان های اخیر و مدرن نیز با توجه به تأثیرات غرب تصویب شد که حروف عربی از الفبای کشور ترکیه برداشته شود و در عوض حروف لاتین جایگزین شوند. در این زمان حروف فارسی و عربی حذف شدند. البته زبان ترکی ترکیه شبیه زبان ترکی استان های غربی کشور است. در این کشور می توان ملیت های مختلف با گویش های مختلف را دید و با فرهنگ های آنها آشنا شد.
advertising