آداب و رسوم غذا خوردن مردم ایتالیا

گردشگریفرهنگ و تمدن

- 98/04/02
آداب و رسوم غذا خوردن مردم ایتالیاایتالیایی ها دوست دارند وقت زیادی را برای صرف غذا سپری نمایند. غذا خوردن ایتالیایی ها در خانه نیز بسیار جالب است، غذای آنها معمولاً بسیار مفصل است، آنها شام و ناهار را اغلب با یك پیش غذا شروع می كنند، سپس به غذای اولیه، غذای ثانویه و سالاد و میوه و دسر می پردازند. مردم ایتالیا غذا خوردن را خیلی جدی می‌گیرند و عاشق غذا خوردن می‌باشند . هر منطقه و هر شهری در ایتالیا دارای غذاهای مخصوص به خود می‌باشد که به آنها افتخار می‌ کنند.

ساعات سرو غذا


مردم ایتالیا معمولاً در فصل تابستان وعده‌های غذایی (ناهار، شام) را دیر صرف می‌کنند؛ ناهار قبل از ساعت 1 و شام قبل از ساعت 8 سرو نمی‌شود. رستوران‌ها در فواصل بین زمان ناهار تا شام بسته می‌باشند. در مناطق توریستی، رستوران‌هایی وجود دارند که در تمام مدت روز باز می‌باشند. در ایتایا، تقریباً تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در بعد از ظهر به‌مدت 3 الی 4 ساعت بسته می‌باشند، لذا اگر قصد خرید غذای سفری (پیک نیکی) دارید حتماً صبح آن را خریداری کنید.
آداب و رسوم غذا خوردن مردم ایتالیا

مقررات سرو غذا


در ایتالیا، تخم‌مرغ و سوسیس و کالباس به‌هنگام صبحانه سرو نمی‌شود مگر در هتل‌ها که برای مهمانانی که دارای ذائقه انگلیسی و امریکایی هستند سرو می‌شود. در ایتالیا معمولاً «کاپوچینو» و نان بُنچیک (brioches) برای صبحانه سرو می‌گردد.

ترتیب بخش‌های مختلف یک وعده غذایی عبارتند از (1) پیش‌غذا، (2) پاستا (3) گوشت قرمز یا مرغ و ماهی همراه با سبزیجات و یا سالاد، (4) سالاد، (5) پنیر، (6) میوه، (7) شیرینجات و قهوه.
پاستا هرگز همراه با نان خورده نمی‌شود. برخلاف امریکا و آسیا که معمولاً پاستا همراه با نان خورده می‌شود.

ایتالیایی‌ها برخلاف امریکایی‌ها مخلفات دور بشقاب را که شامل سبزیجات پخته شده می‌باشد کاملاً می‌خورند زیرا معتقدند سالم‌ترین غذا می‌باشند. ایتالیایی‌ها همراه با سالاد خود از روغن زیتون و سرکه استفاده می‌کنند. برخلاف امریکائی‌ها که از سُس فراوان و یا سُس هزارجزیره (thousand island) استفاده می‌کنند.
advertising