دره تو بیرون از دیدنی های طبیعی بکر و شگفت انگیز شهرستان دزفول

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 97/09/26
دره تو بیرون از دیدنی های طبیعی بکر و شگفت انگیز شهرستان دزفولدره توبیرون در موقعیت جغرافیایی N323017 E483529 در استان خوزستان واقع است. یکی از دیدنی های طبیعی بکر و شگفت انگیز شهرستان دزفول در فصول گرم سال دره توبیرون است.
دره تو بیرون در استان خوزستان و شهرستان دزفول و بخش سر دشت می باشد که درخت های انگور زیادی در ان منطقه وجود دارد و همچنین آبشار ها باعث شده زیبایی خاصی به این منطقه بدهد.
هر چند هوای دزفول گرم و حدود 40 درجه می باشد ولی این منطقه دارای آب و هوای خوب و نسبتا باد خنکی همیشه می وزد و مسافران و گردشگرای زیادی به خود جذب کرده است.
دره تو بیرون از دیدنی های طبیعی بکر و شگفت انگیز شهرستان دزفول
توبیرون با وجود دره های بسیار زیبا گردشگران خاصی دارد که دمای هوا آن منطقه به 25 درجه هم میرسد. دیواره‌های رفیع آن با ارتفاع بلند که گاه تا بیش از یکصد متر می رسد و انبوه درختان انگور، انجیر وحشی، برگ ‌‌های شاووشان، آبشارها و آب ‌ چکان ‌ ها جلوه بسیار زیبایی به این دره ‌ ها داده است که چشم هر بیننده ‌ ای را محو تماشای خود می ‌ سازد.

ویژگی دره تو بیرون


این دره حاصل هزاران سال فرسایش آبی حاصل از بارندگی های فصلی درحوزه های بالاتر و سرازیر شدن تند آبها در کوه و تپه میباشندبنحوی که در فصول خشک عمق زیاد دره مانند یک زهکش عمل کرده و آب سفره های زیر زمینی را جمع کرده و آب در کف دره جاری میشود، بطوریکه در بعضی قسمتها از دیواره و کف دره آب زلال تراوش می کند.
advertising