آبشار کبودوال علی آباد کتول استان گلستان

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/02/10
آبشار کبودوال علی آباد کتول استان گلستاناستان گلستان یکی از محبوب ترین مکان ها جهت استراحت و گذراندن اوقات فراغت می باشد. اگر بخواهیم اغراق آمیز بگوییم تمام این شهر جاذبه دیدنی است، اما به با توجه به آمار اداره کل میراث فرهنگی گلستان بیش از 2000 جاذبه گردشگری در سطح این شهر زیبا قرار دارد. این استان سالانه گردشگران داخلی و خارجی بی شماری به خود جذب می کند که آبشار کبود وال هم یکی از همین مکان های مورد علاقه برای توریست های خارجی و مسافران داخلی می باشد.
آبشار کبودوال علی آباد کتول استان گلستان

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای ایران


آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری علی آباد کتول واقع در استان گلستان می باشد و به عنوان تنها آبشار خزه ای ایران معرفی شده است. آب این رودخانه از چشمه های جنوبی سرچشمه می گیرد و قابلیت شرب دارد. نکته قابل توجه برای مسافران این منطقه این است که در مسیر آبشار سکوها و چادرهای انفرادی و گروهی به تعداد کافی و مناسب وجود دارد. این منطقه در تابستان و همینطور ایام تعطیل علاقمندان به طبیعت را به خود جذب می کند.

آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی کبودوال خودنمایی می ‌کنند که در زیر هر آبشار حوضچه های جالبی بوجود آمده که برخی جوانان منطقه از آن برای شنا و آبتنی استفاده می­‌کنند. آبشار کبودوال به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بشمار میرود، آب آن زلال و شفاف بوده، زمزمه حرکت آب در فضای آرام و سکوت جنگل، بهترین وسیله‌ی تسکین و آرامش انسان است.

پارک جنگلی کبودوال


پارک طبیعی کبودوال با تنوع و تراکم پوشش گیاهی یکی از زیستگاه­‌های گیاهی با ارزش است . این پارک با تنوع و تراکم پوشش گیاهی یکی از زیستگاه های گیاهی با ارزش محسوب می شود. این تفرجگاه با داشتن منظره‌ی بسیار بدیعی و امکاناتی برای جلب گردشگر از نقاط مهم تفریحی استان گلستان محسوب می­‌شود.

مسیر دسترسی آبشار کبودوال


اگر از شهر گرگان به سمت علی آباد حرکت کنید تابلو ها شما را به سمت آبشار و جنگل های کبودوال راهنمایی می کنند که پس از 5 کیلومتر مسیر جنگلی به محل پارک خودرو خواهید رسید و از آنجا با پیاده روی نیم ساعته و گذر از کنار رودخانه به آبشار تمام خزه ای کبودوال میرسید.
برای رسیدن به سرچشمه نیز می بایست از مسیری که تقریباً در 50 متری پیش از آبشار در سمت چپ قرار دارد از کوه بالا رفت و پس از طی حدوداْ 150 متر به مکان جوشش آب می رسیم. آبهاي نقره‌ فام كه با درخشندگي و هياهو از اين ارتفاع به داخل استخرهاي پايين دست آبشارها فرو مي‌ريزد به عنوان جلوه‌ اي زيبا و طبيعي به شمار ميرود كه به صورت پلكاني از آبشار، چشم‌انداز باشكوهي را براي گردشگران فراهم كرده است.
advertising