آبشار شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ از مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری

گردشگریجاذبه های طبیعی

- 98/02/01
آبشار شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ از مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری

آبشار شیخ علی خان


آبشار شیخ علی خان در 40 کیلومتری روستای سر آقا سید در نزدیکی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، قرار دارد. آب این آبشار از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می گیرد. فاصله این آبشار زیبا از شهرکرد در حدود 92 کیلومتر است. این آبشار بر خلاف زیبایی های بی نظیرش، هنوز برای گردشگرانی که برای اولین بار از جاذبه های کوهرنگ بازدید می کنند ناشناخته مانده است.

آبشار شیخ علیخان یک جاذبه صد در صد طبیعی است که هیچ‌گونه دستکاری از جانب انسان در آن صورت نگرفته و یکی از مناطق بکر گردشگری است که هر ساله گردشگران بسیاری را از داخل و بیرون از استان، به‌ویژه از جانب استان‌های گرمسیری به سمت خود جذب می کند. در 10 متری آبشار، حباب‌ها و توده‌های نم آب معلق و سرگردان در هوا نوازشگر گردشگران مشتاق طبیعت است که به سرچشمه این آبشار می‌روند و از نزدیک این تصاویر را مشاهده می‌کنند.
آبشار شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ از مناطق بکر گردشگری چهارمحال و بختیاری

گیاهان دارویی کنار آبشار شیخ علیخان


استان چهارمحال و بختیاری دارای طبیعت سحرانگیز و جاذبه‌های بسیاری است، اما آبشار شیخ علیخان از بدیع‌ترین مناظر این استان است. در سینه‌کش دره‌ای که آب سفید رنگ آبشار جاری است، پیچش گل‌های رنگارنگ و بوی برخی گیاهان دارویی و خوراکی، جلوه‌هایی از طبیعت افسون‌گر بام ایران را به گردشگران ارزانی می‌دارد. کناره‌های آبشار شیخ علی‌خان در فصل بهار پوشیده از گیاهان دارویی مفید و گیاهان خوراکی است.

بهترین فصل سفر


آبشار در فصل بهار زیباترین منظره و بیشترین میزان آب را دارد. در فصل بهار لاله‌های واژگون در این منطقه شکوفا می‌شوند و زیبایی این مکان دوچندان می‌شود.در واقع در فصل بهار، هر جای استان چهارمحال و بختياری که باشی، آب‌های جاری و چشمه‌های خروشانی را مشاهده می‌شود كه طبيعت بكر و زيبای اين استان را بيش از پيش ديدنی‌تر می‌کند.

اما در فصولی مانند زمستان سرمای هوا در شهرستان کوهرنگ سبب می‌شود که اين آبشار در زمستان به مجموعه‌ای از قنديل تبديل شود که اين امر زيبايی آبشار را دوچندان می‌کند. ارتفاع بسياری از قنديل‌های آبشار به بيش از نيم متر و حتی يک متر می‌رسد و همین جذابیت و زیبایی خاصی به آبشار می‌دهد و تصویر دلکشی از طبیعت را به چشمان گردشگران عرضه می‌کند.
advertising