پنج تا از سمی ترین حیوانات شناخته شده جهان

گردشگریحیات وحش

- 97/09/01
پنج تا از سمی ترین حیوانات شناخته شده جهاننوع بشر به دلیل قدرت ذهني بالايي كه داره از هر نوع موجود زنده شناخته شده ای برتر هست. اما از نظر ، اندازه، سرعت و قدرت بسياري از جانوران وجود دارند که از انسان ها برتر هستند. در واقع مقدار کمی از سم برخي جانوران قدرت كافي رو براي از بين بردن هر يك از انسان هارو داره . اونچه كه ما مي خواييم به شما در اينجا معرفي كنيم 5 جانوري هستند كه به عنوان سمي ترين جانوران در جهان شناخته شده اند.
پنج تا از سمی ترین حیوانات شناخته شده جهان

1- وزغ دارت سمي


وزغ هاي دارت سمي بسيار رنگارنگ و خوش رنگ بوده و صد البته زهرآگين ترين مهره دار در دنيا محسوب مي شوند. آن ها در جنگل هاي باراني آمريكاي مركزي و غربي زندگی و زیست میکنند. ۱۰۰ نوع مختلف از اين نوع وزغ ها در دنيا وجود دارد كه همه اين ها از نظر رنگ و طرح و نگار با هم متفاوتند. وزغ هاي دارت سمي طلائي در اين ميان خطرناك ترين هستند. بطوري كه سم موجود در بدن يكي از آن ها مي تواند تا ۱۰ نفر را از پا دربياورد.جالب است بدانید که وزغ هاي دارت سمي سم خطرناكي بنام باتراكوتوكسين را با خوردن قابل توجه حشرات بندپا بدست مي آورند.

2- عنكبوت سرگردان برزيلي


گينس عنكبوت سرگردان برزيلي را به عنوان سمي ترين عنكبوت در جهان ليست كرده است.بهتر است بدانید که كتاب نيش آن مي تواند مرگ را براي انسان به همراه داشته باشد. خوشبختانه پادزهر براي آن وجود دارد. اين حشرات در مكان هاي شلوغ برزيل و جنگل آمازون يافت مي شوند. برخلاف ساير انواع گونه ها عنكبوت هاي سرگردان برزيلي تارها را براي يافتن غذا تعقيب نمي كنند.
عنكبوت هاي سرگردان برزيلي كف جنگل را براي يافتن غذا جستجو مي كنند. آن ها اغلب از حشرات و عنكبوت هاي ديگر تغذيه مي كنند. نيش اين عنكبوت ها درد شديدي را به همراه دارد و باعث از دست دادن كنترل عضله و التهاب مي شود.

3- مار تايپان


سم مار تايپان ۲۰۰ برابر خطر ناک تر و قوی تر از يك كبراي معموليست. اين نوع مار در سرتاسر مركز استراليا يافت مي شود. تايپان ها در طبيعت بسيار خجالتي اند و در تپه هاي شني و صخره ها ساكن اند. هيچ گونه موردي در ارتباط با حمله مرگ آور براي انسان توسط اين مارها تا بحال گزارش نشده است. به اين علت كه احتمالا آن ها از رويارويي با انسان اجتناب مي كنند.

4- ستاره دريايي جعبه اي


ستاره دريايي جعبه اي از سمي ترين موجود شناخته شده توسط بشر است. اين جانور در مناطق هند و اقيانوس آرام يافت مي شود. هر ساله صدها مورد از حمله كشنده اين جانور به انسانها گزارش مي شود. ستاره هاي دريايي مكعبي شكل ۱۶ شاخك در هر سمت از بدنشان دارند. طول اين شاخك ها به ۱۰ فوت هم مي رسد.جالب است بدانید که شاخك هاي طويل همچنين بيش از ۵۰۰۰ سلول گزنده دارند. سم ستاره دريايي جعبه اي سيستم عصبي و قلب را مورد حمله قرار مي دهد. انسان هايي كه تحت حمله اين حيوان قرار گرفته اند احتمالا قبل از رسيدن به ساحل جان خود را از دست داده اند.

5- ماهي پفكي


ماهي پفكي دومين مهره دار سمي در جهان به حساب می آیند و در تمامي درياهاي سراسر جهان يافت مي شود. ماهي هاي پفكي سم مورد نیاز براي كشتن انسان ها را هم دارند. كبد و كليه آن ها حاوي توكسين عصبي خطرناك بنام تترودوكسين می باشد.
سم ماهي پفكي ۱۲۰۰ بار خطرناك تر از سيانور هست. اعتقاد بر اين هست كه يك ماهي پفكي سم كافي براي كشتن ۳۰ انسان بالغ را دارد. به طور تعجب آوري در ژاپن ماهي پفكي پرورش داده يا صيد مي شود و از گوشت آن در تهيه يك نوع غذا بنام fugu استفاه مي شود.
advertising