آموزش استفاده از نرم افزار Face time

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 98/10/21
آموزش استفاده از نرم افزار Face timeیک نرم افزار مکالمه تصویری مثل نرم افزار Tango برای شرکت اپل هست و از سپتامبر 2013 یعنی شهریور امسال VOIP هم به آن اضافه شد یعنی قابلیت تماس صوتی. VOIP یعنی انتقال صدا بر روی اینترنت. FaceTime فقط بر روی دیوایس های اپل که شامل گوشی های اپل که دارای سیستم عامل IOS و همینطور کامپیوترهای اپل که دارای سیستم عامل مک هستند قابل اجراست. FaceTime که تماس تصویری دارد، بر روی همه دیوایس های اپل که دوربین جلو دارند اعم از آیپد و آیپاد و آیفون و همینطور همه لپ تاپ های اپل که FaceTime Camera (قبلا به این دوربین Isight Camera گفته می شد) دارند قابل اجراست. FaceTime ی که تماس صوتی دارد فقط بر روی دیوایس هایی که IOS 7 را اجرا می کنند قابل اجراست.

تاریخچه فیس تایم


فیس تایم در 7 ژوئن سال 2010 در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی همراه با آیفون 4 و همینطور آیپاد نسل چهارم توسط استیو جابز معرفی شد. نام FaceTime از یک شرکت چند ملیتی با همین نام در آمریکا گرفته شده است البته بعد از آن تاریخ نام آن شرکت به Actiance تغییر پیدا کرد. FaceTime برای سیستم عامل مک در 20 اکتبر همان سال یعنی سال 2010 منتشر شد. تا 24 فوریه 2011 فیس تایم به حالت بتا بود (نسخه ای که حالت آزمایشی دارد تا ایرادات آن گرفته شود) تا اینکه در فروشگاه نرم افزارهای مک به قیمت 0.99 دلار برای فروش گذاشته شد.

فیس تایم بر روی چه دستگاه هایی کار می کند ؟


فیس تایم بر روی آیفون 4 به بعد، آیپاد نسل 4 به بعد، آیپد نسل دوم به بعد، کامپیوتر هایی با سیستم عامل OS X اپل ساپورت و پشتیبانی می شود. نرم افزار فیس تایم فقط مال اپل است و نسخه آندروید برای آن وجود ندارد. بر روی دستگاه های آیفون، فیس تایم می تواند در خلال یک مکالمه صوتی بتا انتخاب گزینه فیس تایم فعال شود و تماس صوتی شما را تبدیل به تماس تصویری از طریق اینترنت کند. البته دقت کنید برای سوئیچ هنگام مکالمه باید از وای فای استفاده کنید. از IOS 7 به بعد یک نرم افزار جداگانه برای فیس تایم آمده است، همانطور که قبلا برای آیپد و آیپاد و مک بود. تا IOS 6 فیس تایم فقط می توانست بر روی وای فای فعال شود، اما از IOS 6 به بعد فیس تایم می تواند بر روی شبکه 3g یا همون نسل سوم هم فعال شود. در ایران می تواند با سیم کارت رایتل کار کند.
نکته مهم در مورد مقدار مصرف اینترنت فیس تایم این هست که فیس تایم در یک مکالمه تصویری معمولی در هر دقیقه، 3 مگابایت ترافیک مصرف می کند که مقدار بسیار ناچیزی است.

نحوه فعالسازی، اتصال و استفاده از FaceTime


1. وارد Settings شده و بخش FaceTime را انتخاب کنید.

2. گزینه FaceTime را فعال کنید. توجه داشته باشید در صورتی که در آیفون با پیغام فعال سازی از طریق SMS مواجه شدید، Cancel را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه OK قیمتی حدود ۱۵۰ تومان بابت هر ارسال فعال سازی به اپل از حساب شما کسر می شود و در نهایت هم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. لطفا به این موضوع توجه داشته باشید.

3. در صورتی که بر روی آیفون و آیپد اپل آیدی خود را فعال نکرده اید کافی است در بخش Use Your Apple ID For FaceTime آن را وارد کنید.

4. در قسمت You Can Be Reached By FaceTime At ایمیل های خود را برای استفاده از این سرویس انتخاب و یا فعالسازی کنید. توجه داشته باشید در قسمت Caller ID می توانید در بین ایمیل های اضافه کرده خود، ایمیل اصلی جهت برقراری تماس را انتخاب کنید.

5. برای تماس تصویری یا صوتی از طریق فیس تایم، وارد اپلیکیشن FaceTime شده، آدرس ایمیل فیس تایم طرف مقابل را وارد کنید.
آموزش استفاده از نرم افزار Face time

شیوه غیر فعال سازی برنامه FaceTime


در واقع اپل به صورت موقت حالت تماس گروهی FaceTime را در iOS و MacOS غیرفعال کرده است که می تواند تا حدودی جلوی این باگ را بگیرد اما اگر می خواهید به طور کامل این مشکل حل شود، باید این برنامه را به طور کامل غیر فعال کنید. این غیر فعال سازی باعث می شود تا تماس صوتی و تصویری FaceTime را به طور کامل قطع شود و دیگر مساله ای شما را تهدید نکند.

1. غیر فعال سازی فیس تایم در سیستم مک


- برنامه FaceTime را باز می کنید
- به منوی برنامه FaceTime رفته و روی FaceTime کلیک می کنید.
- به بخش Preferences می روید.
- تیک بخش Enable this account را بر می دارید
یا اینکه می توانید به منو رفته و بعد روی خاموش کردن FaceTime کلیک می کنید.

2. غیر فعال سازی فیس تایم در گوشی های iPhone و iPad


- به تنظیمات اپلیکیشن رفته
- به پایین می روید تا FaceTime را ببینید.
- حالا FaceTime را خاموش می کنید.

فعال کردن فیس تایم در مک


اگر می خواهید FaceTime را دوباره در Mac فعال کنید، می توانید به راحتی FaceTime را دوباره از طریق برنامه روشن کنید:
- برنامه فیس تایم در مک را باز کنید.
- بر روی دکمه ” Turn FaceTime On ” کلیک کنید.
- یا به صورت اختیاری، به منوی “FaceTime” رفته و گزینه ” Turn FaceTime On ” را انتخاب کنید.
- مجدداً با شناسه اپل تأیید اعتبار کنید تا در صورت لزوم فعال کردن فیس تایم در MacOS را انجام دهید.
- طبق معمول از FaceTime برای گپ ویدیویی و تماس صوتی استفاده کنید.
هنگامی که FaceTime روشن می شود، همه ویژگی های تماس ورودی و خروجی FaceTime دوباره فعال خواهند شد، از جمله برای گپ تصویری و تماس های صوتی.
advertising