با ربات خوش خط AxiDraw آشنا شویم

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/10/04
با ربات خوش خط AxiDraw آشنا شویمربات اکسی دراو توانایی آن را دارد که انواع قلم و خودکار را نگه دارد و بنویسد هنگامی که به آثار نوشته شده توسط ربات نگاهی می اندازید شاید باورتان نشود که این دست خط زیبا و مرتب کار یک ربات باشد همچنین قابلیت ترسیم نیز دارد.
کار با ربات به این شکل است که ابتدا از طریق کامپیوتر آنچه را که می‌خواهید ترسیم کنید و یا بنویسید را وارد می نمایید تا در یک صفحه‌ به اندازه‌ی A4 نوشته و یا ترسیم شود، این ربات طراح AxiDraw که جزء ربات های اسکارا محسوب می شود ساخت کشور آمریکاست.
ظاهر ربات نوشتاری و طراح ، شبیه به پرینتر سه بعدی است درصورتی که فراتر از تصور شما و بسیار بهتر و هوشمند تر از پرینتر است همچنین سازنده ی آن Evil Mad Scientist بوده و می توانید از طریق Inkscape که کاملا Open-Source هست آنچه را که مدنظر تان طراحی نمایید.
با ربات خوش خط AxiDraw آشنا شویم

ویژگی‌ های ربات طراحAxiDraw :


ابعاد فضای کاری ربات 218×300 میلیمتر
وزن AxiDraw 1.75 کیلوگرم
حداکثر سرعت - محور XY 28 سانتیمتر بر ثانیه
قابلیت نصب دوربین برای مشخص کردن محل مورد نظر
ظرفیت حمل بار 5 کیلوگرم
قیمت اعلام شده ی ربات ۴۵۰ دلار است که نسبت به قابلیت های جذاب آن رقمی مناسب به نظر می آید اما نکته جالب آن اینجاست که می توانید یک دوربین به ربات اضافه نمایید که بوسیله ی آن محل مورد نظر را مشخص، و این ربات خوش خط به جای شما سندی را امضا و یا متنی را وارد نماید البته این مسئله احتیاط های خاص خود را بایستی داشته باشد.
advertising