با ربات هوشمند Spencer هرگز از پرواز خود جا نمانید

علمی و تکنولوژیرباتیک

- 97/11/08
با ربات هوشمند Spencer هرگز از پرواز خود جا نمانیداین آرزوی همه ی ماست که وقتی به مکانی ناشناخته می رویم و عجله هم داریم، فردی باشد که به طور کامل به راهنمایی ما بپردازد. ربات Spencer این آرزوی شما را به واقعیت تبدیل می کند. این ربات به طور آزمایشی در فرودگاه امستردام مشغول به کار خود خواهد شد. شاید برای خیلی از ماها پیش آمده باشد که پروازی در پیش دارید و از برنامه زمانی خود نیز عقب مانده اید و نیاز دارید به محض وارد شدن به فرودگاه فورا به سمت گیت ورودی هواپیمای خود پیش بروید اما در آن لحظه با توجه به استرس موجود و ناوارد بودن به فرودگاه کاملا گیج و سردرگم می شوید. اینجاست که Spencer به کمک شما خواهد آمد.

همیشه مسیریابی برای شرکت های خطوط هوایی بسیار چالش برانگیز بوده است و به عنوان مثال شرکت هوایی KLM بخش بزرگی از بودجه خود را صرف استخدام کارمندانی برای کمک و هدایت مسافرانی که به دنبال پروازهای خود هستند می کند، اما از ماه دیگر برای اطمینان کامل از این که هیچ اتفاقی از زیر چشمان این هدایتگران خارج نمی ماند، ربات Spencer نیز با کمک لیزرهای تعبیه شده بر روی خود و ارتباط با چشم افراد و نقشه های پیشرفته موجود در خود از فرودگاه به کمک خدمه خواهد شتافت.

در رابطه با این پروژه یکی از دست اندرکاران این پروژه گفته است که مسیریابی در فرودگاهی که همه اش از بلوک های شیشه ای موقت ساخته شده است و مدام در حال تغییر است بسیار سخت است و اهمیت این پروژه پس از اتمام آن معلوم خواهد شد. توسعه دهندگان این ربات اکنون بر روی نقشه های بسیار جامعی از فرودگاه های مختلف دنیا برای این ربات کار می کنند.

جالب است بدانید که تیم سازنده فهمیدن رفتارهای بشری و تا حدودی آداب اجتماعی را به این ربات آموخته اند، در نتیجه در مکان های شلوغی مثل فرودگاه، این ربات از طریق رفتار مردم می تواند سطح استرس و عجله مردم را درک کند و به کمک افرادی که به کمک بیشتری احتیاج دارند بشتابد و با آن ها رابطه خوبی را برقرار کند و از طریق کمک رسانی اضطراب را در فرد برطرف کند. این ربات در اولین مرحله از آزمایش خود به مدت یک هفته مشغول به کار خواهد شد و پس از آن با دیتاهای جمع شده در طول این یک هفته فرایند های بهبودی ربات شروع خواهد شد.
advertising