خط کش هوشمند پوشیدنی Smart Finger

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/11/02
خط کش هوشمند پوشیدنی Smart Fingerاکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقريبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستيم چیزی را به صورت دقيق اندازه بگيريم.

این طرح يک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. اين خط کش از دو قطعه تشکيل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از اين خط کش کافی است که اين قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بين دو انگشت دست است در مقیاس متريک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخيره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نيز می باشند.

اين دو قطعه به يکديگر متصل می شوند و شارژ خود را از طریق يک پورت USB تامین می کنند. جداره داخلی هر قطعه دارای یک لايه سیلیکون و جداره خارجی آن از پلاستیک سبک است.

این خط کش هوشمند فعلا به صورت يک طرح ارائه شده اما می توان از آن به عنوان یکی از کاربردی ترين وسايل مورد نياز نجاران، نقشه کشان و خیاط ها نام برد.
advertising