اندازه گیری کلسترول خون با گوشی هوشمند

علمی و تکنولوژیاختراعات

- 97/09/26
اندازه گیری کلسترول خون با گوشی هوشمندیک تیم از مهندسان، یک قطعه برای تلفن هوشمند طراحی کرده اند که همراه اپلیکیشن خاص خود به کاربر این امکان را می دهد که سطح کلسترول خون خود را مشاهده کند.

محققان دانشگاه کورنل طی مقاله ای که در مجله " آزمایشگاه روی یک تراشه" منتشر شده توضیح داده اند که غیر از قطعه الحاقی و تلفن هوشمند تنها چیزی که باید داشته باشید یک نوار واکنشگر و تمایل برای ارائه یک قطره خون است.

آزمایشهای کلسترول به نوارهای واکنشگر متکی هستند که براساس سطح کلسترول خونی که روی آنها قرار دارد به رنگهای مختلفی تبدیل می شوند. دستاورد محققان طراحی این قطعه اضافی بوده است که جایگزین فلاش و دوربین تلفن هوشمند می شود و می تواند رنگ نوار را برای اپلیکیشن ترجمه کند.

اعضای این گروه تحقیقاتی روی یک اپلیکیشن تلفن هوشمند کار می کنند که می تواند سطح ویتامین دی در خون را نیز مشخص کند.این فناوری یکی از هزاران ابزاری است که تلفن هوشمند را به دستگاه های مونیتور ضربان قلب، مونیتور خواب، دستگاه سونوگرافی و یا کارکردهایی از این قبیل تبدیل می کند.

براساس برآوردهای سازمان غذا و داروی آمریکا نیمی از 3.4 میلیارد نفر کاربر تلفنهای هوشمند و تبلتها تا سال 2018 اپلیکیشنهای سلامتی را دانلود خواهند کرد، اما استفاده مرتب کاربران از این اپلیکیشنها هنوز مشخص نیست.
advertising