نکته های ساده اما مهم قبل از نصب افزونه های مرورگر گوگل کروم

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/10/06
نکته های ساده اما مهم قبل از نصب افزونه های مرورگر گوگل کرومخیلی از کاربران از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند و به عنوان مرورگر پیش فرض خود قرار داده اند اگر از آن ها بپرسید چرا از این مرورگر استفاده می کنید می گویند به خاطر سرعت و امنیتی که به ارمغان می آورد ، اما باید بگویم که گوگل کروم علاوه بر این ها خصوصیات و ویژگی های فراوان دیگر را فراهم می کند و افزونه های زیادی extensions را ارائه می کند که هیچ کاربری از آن ها بی نیاز نیست.

نکته های ساده اما مهم قبل از نصب افزونه های مرورگر گوگل کروم


از اجازه ایی که توسعه دهندگان آن افزونه به خاطر همکاری در ویرایش از شما درخواست می کنند ، این مجوزها شاید قابل فهم نباشد. بعضی از افزونه ها نیاز به دسترسی به داده ها و ثبت مرور شما و ویرایش آن ها و احیانا خواندن و تغییر دادن داده های سایت هایی که می بینید دارند ، البته خیلی کم پیش می آید که درخواست دسترسی به اطلاعات و داده های کامپیوتر شما را داشته باشند ، به هر حال گاهی این مجوزها مهم هستند و افزونه به آن ها نیاز خواهد داشت و گاهی هم به این اندازه از اطلاعات نیاز نیست لذا حتما قبل از تایید و افزودن افزونه باید دقت داشته باشید چون با تایید این مجوزها در حقیقت اجازه می دهیم این افزونه روی مرورگر گوگل کروم نصب شود و از طرفی به خاطر این که هویت برخی از توسعه دهندگان این افزونه ها مجهول است بنابراین امکان دارد به اطلاعات محرمانه ی ما دسترسی داشته باشند.
نکته های ساده اما مهم قبل از نصب افزونه های مرورگر گوگل کروم
دو نوع مجوز مخصوص افزونه ها داریم ؛ یکی این که افزونه هنگام نصب به مجوزهای زیادی نیاز دارد تا بتواند درست عمل کند و چه بسا بعضی از این مجوزها برای آن افزونه مهم باشد اما نوع دیگر مجوزها به گونه ایی است که نیاز به اجازه خاصی ندارد یعنی افزونه از شما درخواست مجوزهای زیادی ندارد. گاهی بعضی از افزونه ها درخواست اجازه دسترسی به داده های مرورگر و ویرایش روی آن ها را دارند که معمولا برای کارایی صحیح افزونه نیاز هست.
اما جانب احتیاط را نباید رها کرد لذا باید در مجوزهایی که تمام افزونه ها نیاز دارند دقت داشت و ببینیم آیا واقعا به این مجوزها احتیاج دارد یا نه و وقتی فهمیدیم فلان افزونه به این اجازه ها نیاز ندارد پس نصب نکنیم و به دنبال جایگزین آن باشیم. نکته دوم این که قبل از نصب افزونه ی مورد نظر به بخش نظرات و نقد کاربران Reviews رفته و از تجربه ی آن ها با افزونه مطلع شویم که آیا مفید بوده یا خیر و آیا بعد از نصب و استفاده متوجه آسیبی شده اند یا نه؟
بنابراین قبل از نصب هر افزونه ایی این نکات را مد نظر داشته باشیم تا با خیال راحت از مرورگر گوگل کروم استفاده کنیم و همچنین افزونه هایی که توسعه دهندگان آن ها مورد اطمینان هستند را نصب کنیم.
advertising