گوگل گروم در حال تبدیل شدن به محبوب‌ ترین مرورگر دنیا

علمی و تکنولوژینرم افزار

- 97/09/13
گوگل  گروم در حال تبدیل شدن به محبوب‌ ترین مرورگر دنیا

کروم در حال تبدیل شدن به پادشاه بلا منازع دنیای مرورگر ها در جهان است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت امارات الیوم، در حالی که روز به روز بر تعداد کاربران «کروم» اضافه می‌شود، دو مرورگر شرکت مایکروسافت یعنی «اینترنت اکسپلورر» و «اج» شاهد از دست دادن هواداران خود هستند.
در گزارش «وضعیت مرورگرهای اینترنتی در سال 2018» که کاری از شرکت تحلیلگر Net Applications است، به وضعیت دیگر مرورگرهای اینترنتی نیز اشاره شده است.
در این گزارش با اشاره به این که امروزه کاربران اندکی از «فایرفاکس» موزیلا و «سافاری» اپل استفاده می‌کنند، آمده است: مقدار استفاده از این مرورگرها با فراز و فرود ناچیزی همراه است و البته این دو، هیچ تهدیدی برای کروم گوگل به شمار نمی‌روند.
همچنین داده‌های شرکت Net Applications نشان می‌دهد که خیلی از کاربران دستگاه‌های مکینتاش اپل، در حال ترک «سافاری» و مهاجرت به سمت «کروم» هستند، چرا که اصولاً «کروم» مقصد کاربرانی است که از دیگر مرورگرها رویگردان می‌شوند
با این توصیف، اگر اوضاع به همین روال پیش برود، تا ژوئن سال آینده (خرداد 1398) «کروم» بالغ بر 70 درصد بازار مرورگرهای وب را به دست می‌گیرد.
این رقم برای دو مرورگر مایکروسافت 10 درصد و یا شاید کمتر خواهد بود. دیگر مرورگرهای اینترنتی نیز در مجموع سهم 8 یا 9 درصدی خواهند داشت.
از جمله کاربردهای کروم که باعث شده کاربران زیادی به استفاده از آن تمایل داشته باشند، می‌توان به ظاهر ساده و تمیز، امنیت قابل قبول، دسترسی سریع و آسان به بخش تنظیمات، وجود افزونه‌های متعدد و سرعت بالا اشاره کرد.
با این وجود انتقاداتی نیز نسبت به این مرورگر وجود دارد که مصرف زیاد منابع یکی از آنهاست.
گفتنی است مایکروسافت، مرورگر «اج» را در ژوئیه 2015 (مرداد 1394) با نام رمز اسپارتان به صورت رسمی رونمایی کرد و نسخه رسمی آن را در کنفرانس بیلد 2015 معرفی نمود که جایگزین «اینترنت اکسپلورر» در ویندوز ۱۰ می‌باشد.
گوگل نیز «کروم» را در سپتامبر 2008 (شهریور 1387) به طور رایگان در اختیار عموم قرار داد.
advertising