نفوذ هکرهای چینی به 27 دانشگاه جهت یافتن اسرار نظامی

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/12/23
نفوذ هکرهای چینی به 27 دانشگاه جهت یافتن اسرار نظامیبر اساس گزارش مجله وال استریت از شرکت امنیت سایبری iDefense، هکرهای چینی به منظور دستیابی به اسرار نیروی دریایی به چندین دانشگاه در ایالات متحده و سرتاسر جهان نفوذ کرده اند.

هکرها ایمیل هایی که ظاهرا از سوی دانشگاه های همکار بود را برای این دانشگاه ها ارسال می کردند، اما با باز شدن پیام ها موفق به نفوذ درون سیستم های آن ها می شدند. از گذشته دانشگاه ها اهدافی به ظاهر ساده تر در مقایسه با پیمانکاران ارتش ایالات متحده محسوب شده و پژوهش های نظامی ارزشمندی را در اختیار داشتند.

بیست و هفت دانشگاه، از جمله موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه واشنگتن و کالج های دیگری در کانادا و آسیای جنوب شرقی هدف این هکرها قرار گرفتند. iDefense به دلیل ادامه روند بررسی از هیچ دانشکده ای نام نبرده است، اما بر اساس گزارش های منابع ناشناس به WSJ، دانشگاه استیت پن و دوک، دو هدف دیگر این هکرها بوده اند.

حملات سایبری بر دانشگاه هایی متمرکز بوده اند که حوزه مطالعاتی زیر آبی یا دانشکده هایی مرتبط با این حوزه را دارا بودند. بسیاری از آن ها با بزرگترین موسسه پژوهش اقیانوسی ایالات متحده که مرکز جنگ افزارهای نیروی دریایی ایالات متحده به شمار می رود در ارتباط بودند.

پژوهشگران امنیتی با نام های مختلفی از قبیل Temp.Periscope، Mudcarp یا Leviathan از این گروه یاد کرده اند. ارتباط آن ها با دولت چین مشخص نیست، اما بر اساس باور تحلیلگران، از آنجا که داده های نظامی ایالات متحده را هدف قرارداده اند، امکان حمایت مالی آن ها توسط دولت چین وجود دارد. به نظر می رسد که همین گروه عامل هک کردن یک پیمانکار نیروی دریایی ایالات متحده در ماه ژوئن گذشته بود.

از گزارش های دیگر در رابطه با حملات سایبری چینی ها در زمان های سیاسی حساس می توان به حملات هنگام وضع سیاست های امنیتی در رابطه با شرکت های هواوی و ZTE از سوی ایالات متحده اشاره کرد. این اتهامات از سوی دو شرکت مذکور رد شد. حملات سایبری چینی که طی این دوره روی داده اند، ترس نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده را دو چندان کرده اند. برای مشاهده سایر اخبار می توانید به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
advertising