در ساکت ترین اتاق 1.5 میلیون دلاری دنیا چه می گذرد

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/12/12
در ساکت ترین اتاق 1.5 میلیون دلاری دنیا چه می گذردمایکروسافت ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرده تا ساکت‌ترین اتاق دنیا را در کمپ اختصاصی خود بسازد. شرکت ردموندی از این اتاق که «تالار سکوت» لقب گرفته برای تست هدفون و گجت‌های صوتی یا بهینه سازی صدای کلیک ماوس استفاده می‌کند.

البته ماندن در این اتاق عجیب آنچنان هم تجربه‌‌ی خوشایندی نیست چرا که تا به حال شخصی نتوانسته ۴۵ دقیقه در این اتاق بی پژواک دوام آورد. از مشکلات پیش آمده برای حاضرین این اتاق می‌توان به صدای زنگ گوش و حالت تهوع اشاره کرد. برخی مدعی شده اند که با وارد شدن به این اتاق حتی شنیدن صدای تنفس نیز برایشان غیرقابل تحمل شده.

این اتاق بی پژواک ۴۰ متر مربع مساحت دارد و ۶ لایه دیوار بتنی آن را از فضای پیرامونش جدا می‌کند. هر لایه از این دیوار ۳۰ سانتیمتر ضخامت دارد و بدنی ترتیب قط دیوار‌های این اتاق به ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.
در ساکت ترین اتاق 1.5 میلیون دلاری دنیا چه می گذرد
دیوار‌ها، کف و سقف این اتاق پژواک توسط قاچ‌های بزرگی از جنس فوم فایبرگلاس پوشانده شده تا از ایجاد هرگونه اکو یا انعکاس صدا جلوگیری شود. همچنین این تالار روی ۶۸ فنر محرک لرزشی سوار شده تا از ورود هر گونه الودگی صوتی به آن جلوگیری شود.

بدین ترتیب مایکروسافت موفق شده تا اتاقی بسازد که می‌تواند از ورود یا خروج ۱۲۰ دسی بل صدا جلوگیری کند. این رقم بدین معنی است که اگر بیرون اتاق یک موتور جت نیز شروع بکار کند. سکوت داخل اتاق را نمی‌شکنت و کسی متوجه آن نخواهد شد.

Chris Kujawski طراح اصلی تیم گجت های مایکروسافت مدعی شده که در همین کمپ ردموند، ۷ تالار سکوت دیگر وجود دارد و بطور کلی کمپانی ردموندی ۲۵ اتاق بی پژواک دیگر نیز در اختیار خود دارد.
advertising