اپل برای اولین بار تعدادی از نرم افزارهای فیسبوک را غیر فعال کرد

علمی و تکنولوژیفضای مجازی

- 97/11/12
اپل برای اولین بار تعدادی از نرم افزارهای فیسبوک را غیر فعال کردبه تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که چهره فیسبوک را بیش از پیش خدشه‌ دار می‌ کند. طبق این خبر یکی از نرم‌ افزارهای فیسبوک اطلاعات کاربران را در ازای پرداخت پول به آن‌ ها، ثبت می‌ کند. اپل نیز در جواب این کار فیسبوک ، بعضی از برنامه‌ های آن را غیر فعال کرد. اپل بعضی از نرم‌ افزارهای این شرکت را از اولین نسخه نرم‌ افزار فیسبوک تا ابزارهای ساده‌ ای مانند منوی لانچر، غیرفعال کرده است. یک شخص مطلع گفته است که نسخه‌ های اولیه نرم‌ افزار فیسبوک ، اینستاگرام، مسنجر و بقیه نرم‌ افزارهای بتا غیرفعال شده‌ اند. گفته می‌ شود، فیسبوک از این مسئله به عنوان یک بحران داخلی یاد می‌ کند. نرم‌ افزارهای در معرض این مشکل در گوشی‌ های کارکنان این شرکت اجرا نمی‌ شوند.

غیرفعال شدن نرم‌ افزارهای فیسبوک در محصولات اپل در جواب خبری است که به تازگی از این شبکه اجتماعی منتشر شده است. طبق این خبر فیسبوک با انتشار یک نرم‌ افزار تحقیقاتی در ازای پرداخت پول به افراد، اطلاعات آنان را جمع آوری می‌ کرده است. اپل نرم‌ افزار مذکور را به طور کامل حذف کرده است. این نرم افزار با استفاده از برنامه سازمانی اپل در خارج از فروشگاه نرم‌ افزار این شرکت توزیع شده است. نرم‌ افزار یاد شده باید تنها توسط کارکنان شرکت مورد استفاده قرار گیرند اما فیسبوک آن را برای کاربران خود نیز توزیع کرده است. فیسبوک طی بیانیه‌ ای گفت که این برنامه را غیرفعال می‌ کند. اما مثل این که اپل سریع‌ تر به حل این مسئله پرداخته است.

این مسئله برای فیسبوک بسیار مهم است. در ایمیلی، یکی از سخنگویان فیسبوک گفت: می‌ توانم تائید کنم که این مسئله بر برنامه‌ های داخلی ما تاثیر می‌ گذارد. لغو گواهی برنامه‌ ها در ios نه تنها از اجرا شدن آن‌ ها جلوگیری می‌ کند، بلکه آن‌ ها را به طور کلی از کار می‌ اندازد. اپل و فیسبوک در حال حاضر بیش از همیشه بر سر حفظ حریم خصوصی کاربر با یک دیگر دچار مشکل هستند، اما این اولین باری است که اپل به طور مستقیم برخی از فعالیت های فیس بوک را غیرفعال می‌ کند.
advertising